لزوم نقش آفرینی روابط عمومی همراه با قسمت‌های دیگر قوه قضاییه در پیشبرد سیاست‌های تحولی
لزوم نقش آفرینی روابط عمومی همراه با قسمت‌های دیگر قوه قضاییه در پیشبرد سیاست‌های تحولی

خبرگزاری میزان – علی اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه‌ای که بصورت ویدیو کنفراسی با روسای حوزه‌های قضایی و مسولان روابط عمومی حوزه‌ها به مناسبت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد، بیان داشت: روابط عمومی پل ارتباطی مردم و دستگاه قضایی است و هر چقدر این ارتباط بیشتر و […]

خبرگزاری میزان – علی اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه‌ای که بصورت ویدیو کنفراسی با روسای حوزه‌های قضایی و مسولان روابط عمومی حوزه‌ها به مناسبت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد، بیان داشت: روابط عمومی پل ارتباطی مردم و دستگاه قضایی است و هر چقدر این ارتباط بیشتر و صمیمی‌تر باشد هم به نفع مردم و هم دستگاه است. روابط عمومی در واقع بخش مهمی از ارکان قوه قضاییه است و باید دوشادوش بقیه قسمت‌های قوه قضاییه در پیشبرد سیاست‌های تحولی قوه قضاییه تلاش کند.

وی ادامه داد: کار روابط عمومی کار طاقت فرسا و مهمی هست و قبل از هر چیز نیاز به سعه صدر و تحمل بالا دارد. مخصوصا اخلاق مداری بسیار مهم است در این عرصه موفقیت ممکن نیست مگر اینکه صبر و بردباری با سعه صدر و اخلاق حسنه در اولویت کاری باشند.

گروسی افزود: اگر بتوانیم گوشه‌هایی از عملکرد طولانی و طاقت فرسای قوه قضاییه را در عرصه‌های مختلف به سمع و نظر مردم برسانیم از طریق همین حوزه روابط عمومی است تا اقدامات قوه فضاییه به نحو شایسته رسانه‌ای شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: در فضای مجازی و اطلاع رسانی باید بیش از گذشته حضوری فعال داشته باشیم و از کمبود‌ها و بی مهری‌ها هم نهراسیم و کوتاه نیاییم و در زمینه رساندن اخبار و پیشرفت‌های قوه قضاییه بکوشیم و آنچه که موجب اعتمادسازی برای مردم و تقویت نظام می‌شود و موجب آشنایی بیشتر مردم با تکالیف قوه قضاییه و خدمات ارزشمند آن می‌شود را به اطلاع عموم جامعه برسانیم.

وی اظهار داشت: امروز در یک مقایسه کوچک، به خوبی مراجعه کننده و مخاطبین دستگاه قضایی می‌دانند که قوه قضاییه فعلی با قوه قضاییه چند سال پیش متفاوت شده است. قوه قضاییه مسیر پیشرفت بسیار ارزشمند علمی و توام با دانش را می‌پیماید و فرسنگ‌ها با گذشته فاصله دارد و دسترسی امروز مردم به قوه قضاییه و خدمات الکترونیکی آن رشد چشمگیری داشته است. واسطه‌هایی که گاهی در مسیر کار وجود داشت و موجب دغدغه خاطر و نگرانی مردم و مایوس کردن آن‌ها می‌شد امروز خوشبختانه از بین رفته است و در سایه این تکنولوژی، دادرسی الکترونیک و سامانه‌های خدمت رسانی یک امید جدیدی در مردم نسبت به دستگاه قضایی ایجاد کرده است که نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی سازی دارد.

گروسی با اشاره بر اهمیت خبر افزود: اخبار باید به موقع، سریع و در عین حال دقیق باشند و اخباری که مدتی از آن‌ها گذشته باشد اثربخشی لازم را ندارند و باید موضوع را خوب و دقیق و مستند بیان و به جزییات خبر هم توجه بیشتری کرد.

گروسی در پایان سخنان خود بیان داشت: باید این نکته را هم مد نظر داشت که دستگاه قضایی در امر خبر رسانی باید توجه ویژه به مفاد قوانین خصوصا قانون آئین دادرسی کیفری داشته باشد و وفق قوانین و به دور از هر گونه حاشیه سازی یا فشار‌های خارجی به کار خود عمل نماید.

در ابتدای این جلسه تایوغ مسئول روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان غربی هم با اشاره به جایگاه اطلاع رسانی و رسانه در زمان کنونی به تشریح تکالیف قانونی مسولان روابط عمومی حوزه‌های قضایی پرداخت و سواد رسانه‌ای و یادگیری فنون اطلاع رسانی را در موفقیت در این عرصه حائز اهمیت دانست.

تایوغ با ارائه آمار خبر‌های منتشر شده حوزه‌های قضایی از سه حوزه برتر در امر اطلاع رسانی به ترتیب ماکو، شوط وخوی قدردانی و از سایر حوزه‌ها خواست با تلاش مضاعف آمار کمی و کیفی خبر رسانی را ارتقاء بخشند.

در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدایایی توسط رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از فعالان عرصه رسانه در دادگستری استان آذربایجان غربی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/