لزوم مهیا شدن بستری مناسب به منظور تثبیت املاک موقوفه
لزوم مهیا شدن بستری مناسب به منظور تثبیت املاک موقوفه

خبرگزاری میزان – طی دیداری که در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر برگزار شد؛ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل پور، مدیر کل اوقاف استان بوشهر با بزرگمهر، مدیرکل ثبت اسناد ملاقات و پیرامون امور مربوط به چگونگی صدور اسناد مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه در سال ۱۴۰۰ و راهکار تداوم و استمرار این […]

خبرگزاری میزان – طی دیداری که در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر برگزار شد؛ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل پور، مدیر کل اوقاف استان بوشهر با بزرگمهر، مدیرکل ثبت اسناد ملاقات و پیرامون امور مربوط به چگونگی صدور اسناد مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه در سال ۱۴۰۰ و راهکار تداوم و استمرار این موضوع تبادل نظر کردند.

محمدرضا بزرگمهر، مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر اظهار کرد: باید زیربنا و بستری ایجاد شود که تمام املاک از جمله املاک موقوفه به‌طور مؤثر تثبیت شود، به گونه‌ای که اسناد مالکیت با حدود و ثغور فنی مشخص باشد.

وی افزود: جایگاه وقف در دین اسلام، رفیع و اجر معنوی این امر خداپسندانه نزد خداوند بسیار ارزنده و مهم است.

بزرگمهر اضافه کرد: با نگاه مختصری به قوانین ثبتی درمی‌یابیم که مقررات حقوقی و ثبتی با الهام گرفتن از شرعیات ما مطرح شده، به گونه‌ای که وجود دفتر ثبت موقوفات بیانگر این مهم است که قانون‌گذار هم به این مسئله توجه ویژه داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر وقف و موقوفات را یکی از امانت‌های مهمی برشمرد که به دست ما سپرده شده است و افزود: وقف امانتی است که کسانی که با رنج و زحمت، اموال و سرمایه‌ای به‌دست آورده‌اند و برای امور خیر آن‌ها را وقف کرده‌اند.

بزرگمهر ادامه داد: بر عهده همه ما و به صورت ویژه بر عهده اداره‌های اوقاف و ثبت اسناد است که از این امانت حفظ و صیانت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه بوشهر گفت: با افزایش و تقویت ارتباط میان اداره کل ثبت اسناد و املاک و اداره‌کل اوقاف و امورخیریه، امیدوار هستیم در اکثر شهر‌های استان بوشهر مراسم جشن انفال را برگزار کنیم و تمامی موقوفات سند کاداستری دریافت کنند.

انتهای پیام/