لزوم برخورد با متصرفان عرصه‌های منابع طبیعی
لزوم برخورد با متصرفان عرصه‌های منابع طبیعی

خبرگزار‌ی میزان – نخستین جلسه شورای حفاظت از بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی با حضور رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و دیگر اعضاء این شورا برگزار شد. جواد جعفری، رئیس دادگستری شهرستان فاروج اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی و اجرای طرح‌های صیانت از اراضی ملی یک […]

خبرگزار‌ی میزان – نخستین جلسه شورای حفاظت از بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی با حضور رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و دیگر اعضاء این شورا برگزار شد.

جواد جعفری، رئیس دادگستری شهرستان فاروج اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی و اجرای طرح‌های صیانت از اراضی ملی یک وظیفه ملی است و دستگاه‌های اجرایی شهرستان فاروج در آن نقش مهمی داشته و باید در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

رئیس دادگستری شهرستان فاروج تصریح کرد: باید با کسانی که به صورت غیرقانونی عرصه‌های منابع طبیعی را تصرف می‌کنند برابر قانون برخورد شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و مصادیق متعدد تعرضات و تصرفات غیرقانونی در اراضی ملی افزود: باید دستگاه‌هایی از قبیل شهرداری، محیط زیست، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و اداره آب در تعاملی سازنده و قبل از هر چیز با اطلاع رسانی دقیق و به‌هنگام از بروز جرایم و تخلفات در این حوزه به طور جدی جلوگیری کنند.

جعفری بیان داشت: اولویت کار شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان فاروج، برخورد قاطع و بازدارنده با متصرفان اراضی دولتی و رفع تصرف از آن‌ها و همچنین الزام دستگاه‌های ذی ربط به سند دار کردن این اراضی است.

وی با تأکید مضاعف بر اجرای قانون حدنگار (کاداستر) و تثبیت اراضی ملی بیان کرد: با اجرای طرح کاداستر اراضی ملی دارای سند تک برگ می‌شوند تا از تصرف افراد در امان بماند.

وی به تثبیت مالکیت‌های ملی و دولتی با هدف پیشگیری از پدیده زمین خواری اشاره و خواستار اعمال نظارت قانونی کامل بر تصرف و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حوزه‌های شهری و حومه آن و رعایت قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات شد.

سید حجت صفدری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فاروج در ادامه گفت: افرادی که به هر عنوانی، قصد دارند اراضی دولتی و منابع ملی را به صورت غیر مجاز تصرف کنند یا بخواهند تغییر کاربری ایجاد کنند توسط دادسرای عمومی و انقلاب فاروج تعقیب و با شدت مجازات می‌شوند.

انتهای پیام/