لاریجانی: جلسه سوال از رئیس جمهور کمال سیاست ورزی کشور را نشان می دهد
لاریجانی: جلسه سوال از رئیس جمهور کمال سیاست ورزی کشور را نشان می دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی هفته دولت را به رئیس جمهور و اعضای هیات دولت تبریک و تهنیت گفت. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۶ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور اظهار داشت: اعیاد فرخنده این ماه، عید سعید قربان و […]

رئیس مجلس شورای اسلامی هفته دولت را به رئیس جمهور و اعضای هیات دولت تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۶ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور اظهار داشت: اعیاد فرخنده این ماه، عید سعید قربان و عید شکوهمند غدیر را به حضار محترم، نمایندگان عزیز و ملت بزرگوار تبریک و تهنیت عرض می کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یاد شهدای بزرگوار شهید رجایی و شهید باهنر را گرامی می داریم که اسوه مدیران انقلابی کشور ما بوده اند که سمت های مدیریت حتی در بالاترین سطوح را صرفا وسیله ای برای خدمت گذاری به مردم تلقی می کردند.

وی گفت: شهید رجایی صفت خود را فرزند مجلس و مقلد رهبری و خادم ملت می دانست، آراستگی روحی شهید باهنر او را اسوه ادب و تقاضا و فهم انقلابی در نظام اسلامی معرفی کرد.

لاریجانی تاکید کرد: اگرچه عمر مدیریتی آن ها کوتاه بود و جنایتکاران منافق آمریکایی نگذاشتند ملت ایران از خدمات آن ها بهره مند شوند اما این دو بزرگوار در قلوب ملت ایران برای همیشه ماندگار شدند.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور عنوان کرد: هفته دولت را که به همین مناسبت نامگذاری شده به رئیس جمهور محترم و اعضای هیات دولت تبریک و تهنیت عرض می کنم، امیدوارم در این شرایط حساس با تکیه بر میراث انقلابی شهدای ماندگار دولت با وجود دشمنی های رذیلانه آمریکا سفینه انقلاب با صلابت به اهداف مورد نظر امام (ره) و رهبری معظم حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته و خواست ملت عزیز به ساحل امن و ترقی برسانند.

تشکر از دولت سعودی برای مراسم حج

لاریجانی ادامه داد: برای حجاج بیت الله که این روزها به میهن اسلامی بازمی گردند، قبول طاعات آرزومندیم و از اینکه امسال برای این عزیزان امکانات مناسبی جهت انجام این فریضه الهی حاصل آمد، از دولت عربستان سعودی تشکر می کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال از رئیس جمهور گفت: همانطور که نمایندگان محترم مستحضرند، امروز سوال برخی از نمایندگان از رئیس جمهور محترم در دستور کار مجلس است، به ایشان و برخی اعضای هیات وزیران که در جلسه حضور دارند، خیرمقدم عرض می کنم و ملاحظاتی را تقدیم می کنم.

وی عنوان کرد: نکته اول اینکه در اصل ۸۸ قانون اساسی آمده است که حداقل یک چهارم کل نمایندگان می توانند از وظایف رئیس جمهور سوال کنند که نشانگر عمیق بودن تفکر دموکراتیک در نظام جمهوری اسلامی ایران است. بالاترین مقام اجرایی کشور خود را پاسخگو می داند و این ارزش بزرگی برای ملت ماست که همان مسئولان حتی در بالاترین سطوح خود را خادم ملت و پاسخگو در مقابل ملت و نمایندگان ملت می داند.

لاریجانی تاکید کرد: برای ملت ما که دوران طولانی سلطنت وابسته را تحمل کرده است که مسئولان نظام شاهنشاهی بی اعتنا به پاسخگویی ملت خود را مدیون و خاضع قدرت های بیگانه می دانستند، یک شکوفایی بزرگ سیاسی است که با مجاهدت های زیادی حاصل آمده است.

وی گفت: حال آنکه بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از کشورهای منطقه هنوز گرفتار نظام استبدادی و قبیله ای وابسته هستند و در این امر فاصله زیادی با نظام دموکراتیک جمهوری اسلامی دارند.

رئیس قوه مقننه کشورمان عنوان کرد: نکته دوم این است که از نمایندگانی که سوالاتی را مطرح می کنند و از رئیس جمهور محترم می خواهند طبق ماده ۲۱۳ و ماده ۱۱۳ آیین نامه داخلی مجلس مطالب خود را بدون خروج موضوعی از بحث که مستلزم تذکر رئیس مجلس باشد، بیان کنند.

جلسه سوال از رئیس جمهور کمال سیاست ورزی کشور را نشان می دهد

وی بیان داشت: نکته سوم رعایت انصاف و حد کلام فاخر است که در بیان رهبری معظم به حفظ کرامت یکدیگر ظهور یافت و انشالله بر حُسن ظن نسبت به هم استوار باشد. از امام هادی (ع) که روز گذشته میلاد باسعادت ایشان بود نقل است که فرمودند قلوب دیگران چنان برای توست که قلب تو برای دیگران.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با رعایت اصولی که مذکور افتاد جلسه امروز می تواند در نوع خود کمال سیاست ورزی در کشور را نشان و شرافتی در حکمرانی را تصویر دهد و چون مستقیم مطالب در اختیار مردم عزیز قرار می گیرد، در عین جدیت موضوعات مطروحه، عواطف برادرانه و ادب نظام را عیان کند./