قیمت ارز پایین آمده است اما کالاها همچنان گران است / با شکایت از یک خبرنگار مشکلاتمان حل نمی‌شود
قیمت ارز پایین آمده است اما کالاها همچنان گران است / با شکایت از یک خبرنگار مشکلاتمان حل نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‎شرقی توجه ویژه به مسائل زیست محیطی اشاره کرد و گفت: مردم منطقه «کجاباد»( کوجووار) از مسائل زیست محیطی به وجود آمده به شدت ناراحت هستند. به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم٬ در مراسم تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید آذربایجان‎شرقی اظهار کرد: دکتر خدابخش […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‎شرقی توجه ویژه به مسائل زیست محیطی اشاره کرد و گفت: مردم منطقه «کجاباد»( کوجووار) از مسائل زیست محیطی به وجود آمده به شدت ناراحت هستند.

به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم٬ در مراسم تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید آذربایجان‎شرقی اظهار کرد: دکتر خدابخش فردی پاکدست، متدین و علاقه‌مند به خدمت بود که در طول این ۱۴ ماه یکبار هم نماز جمعه را ترک نکرد.

وی افزود: یکی از امتیازات بزرگ ایشان این بود که مسائل سیاسی و جناحی را به کار ارتباط ندادند و با همه ارتباط خوب و صمیمانه‌ای داشته و همیشه پا در رکاب در حال بازدید از پروژه‎ها و سرعت بخشیدن به حل مشکلات اقتصادی بودند؛ در نهایت تسلیم قانون شده و شاید بتوان گفت به افتخار بازنشستگی نائل شد.

آل‌هاشم ابراز داشت: از اینکه یک چهره علمی و فرهنگی سکان استان را به دست می‌گیرد، به دولت محترم تبریک می‎گویم؛ به قول وزیر محترم علوم باب خوبی باز شد که از وزارت علوم و دانشگاهیان در سکانداری استانداری بهره برده ‎شود.

امام جمعه تبریز گفت: دکتر پورمحمدی فردی فهیم، فریخته و استاد تمام دانشگاه تبریز  بوده، این از نظر علمی برای شهر تبریز افتخار است و همه باید کمک کنند تا این شخصیت علمی و فرهنگی در این مسوولیت موفق باشند.

وی با بیان اینکه مردم محبت، نوازش و تفقد می‌خواهند، بر لزوم ارتباط استاندار با مسوولان و مردم، حل مشکلات اقتصادی و نقدینگی کارخانجات و بسیج امکانان کشور برای حل مسائل صنعتگران تاکید کرد.

آل‌هاشم تاکید کرد: بانک‎های کشور باید در استان به صنعت استان کمک کنند و اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ مصرف تولید ایرانی، متذکر شد: قیمت ارز پایین آمده است اما کالاها همچنان گران است؛ مالیات بر ارزش‌افزوده اهالی صنعت و بازار را تحت فشار قرار داده است، قرار بود تغییری در این عرصه شود که نشده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‎شرقی تشریح کرد: الان موقع تحریم است باید از اهالی صنعت حمایت شود؛ قرار بود بدهی مالیاتی صنعتگران تقسیط شود؛ از کارگران کارخانجات حمایت شود چرا که روز به روز مشکلات کارگران بیشتر شده است.

امام جمعه تبریز به مواردی مثل ارج‌گذاری به فرهنگ ایثار، فداکاری و شهادت، اقدام فراجناحی در خدمت‌رسانی به مردم؛ توجه به جوانان و میدان دادن به آنها در کارهای اجرایی و توجه ویژه به مسائل زیست محیطی اشاره و اضافه کرد: مردم منطقه «کجاباد» از مسائل زیست محیطی به شدت ناراحت هستند.

وی همچنین بر لزوم توجه به فقرا و نیازمندان جامعه، توجه به دانشگاه‌ها و اهالی علم و فرهنگ، حل مشکلات بازار و اصناف، تقویت ورزش استان و تقویت ورزش همگانی و ترویج اخلاق ورزشی، کمک به ازدواج جوانان تاکید کرد و افزود: توجه به پیشکسوتان و بازنشستگان نوعی ارج نهادن به شاغلان است.

آل‌هاشم در عین حال حمایت از کارهای فرهنگی و رسانه‎ها، مطبوعات و خبرنگاران را مورد توجه قرار داد و افزود: با شکایت از یک خبرنگار مشکلاتمان حل نمی‌شود؛ باید فضا را طوری فراهم کنیم که زمینه شکایت ایجاد نشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‎شرقی انتصاب یک فرد علمی و فرهنگی را به سمت استانداری استان فرصتی ارزشمند برشمرد و طی توصیه‎هایی ،خواستار حل مشکلات مردم، جوانان، صنعتگران و سایر اقشار جامعه شد.

منبع: خبرگزاری فارس