قضازدایی تنها راه برای کاهش مراجعات به دستگاه قضایی است/ برخی عناوین ضرورتی برای طرح در دادگستری ندارند
قضازدایی تنها راه برای کاهش مراجعات به دستگاه قضایی است/ برخی عناوین ضرورتی برای طرح در دادگستری ندارند

[ad_1] رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: ده‌ها عنوان حقوقی و کیفری در تشکیلات قضایی مطرح می‌شود که تعدادی از آنها اصلا نیازی به مراجعه به دادگستری ندارند و صرفا یک موضوع اداری هستند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، موسی خلیل‌اللهی در ملاقات با اعضای دفتر حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران استان ضمن گرامیداشت آغاز […]

[ad_1]


رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: ده‌ها عنوان حقوقی و کیفری در تشکیلات قضایی مطرح می‌شود که تعدادی از آنها اصلا نیازی به مراجعه به دادگستری ندارند و صرفا یک موضوع اداری هستند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، موسی خلیل‌اللهی در ملاقات با اعضای دفتر حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران استان ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: همه ما مدیون ایثارگران، شهدا و جانبازان هستیم و همچنان شهدا و ایثارگران  در دوران دفاع مقدس بی‌منت در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند ما نیز مکلف به خدمت بی‌منت به آنها هستیم.

رئیس‌کل دادگستری استان ادامه داد: تشکیلات قضایی کشور به دلیل افزایش فزاینده ورودی پرونده‌ها به دنبال قضازدایی بوده و این تنها راه برای پیشگیری از افزایش مراجعات است.

وی بیان داشت: ده‌ها عنوان حقوقی و کیفری در تشکیلات قضایی مطرح می‌شود که تعدادی از آنها اصلا نیازی به مراجعه به دادگستری ندارند.

خلیل‌اللهی اضافه کرد: یکی دیگر از روش‌های مناسب برای قضا‌زدایی بهره‌مندی از ظرفیت شوراهای توسعه حل اختلاف و شورایاری‌هاست.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به ایجاد شوراهای حل اختلاف توسط مرحوم آیت‌الله شاهرودی با هدف استفاده از ظرفیت مردمی در توسعه صلح و سازش یادآور شد: در حال حاضر رئیس محترم قوه قضائیه بر ایجاد شوراهای تخصصی تأکید دارند.

وی ادامه داد: در راستای تشکیل شوراهای حل اختلاف تخصصی اقدامات خوبی در استان انجام شده و با توجه به این موضوع میزان صلح و سازش در استان به ۴۰ درصد رسیده است.

خلیل‌اللهی با تقدیر از اقدامات دفتر حمایت حقوقی از ایثارگران، خاطرنشان کرد: در بحث شورایاری‌ها می‌توان از ظرفیت دفتر حمایت حقوقی از ایثارگران استفاده کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۵/س


[ad_2]