قالیباف: در کشورمان باید تولید ثروت کنیم تا سرمایه گذاری اتفاق بیفتد
قالیباف: در کشورمان باید تولید ثروت کنیم تا سرمایه گذاری اتفاق بیفتد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در کشورمان باید تولید ثروت کنیم تا سرمایه گذاری اتفاق بیفتد و تا وقتی این اتفاق نیفتد نمی توانیم سرمایه گذاری داشته باشیم

به گزارش قلم پرس، نشست مشترک شورای اداری، مجمع نمایندگان استان و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی شامگاه امروز (جمعه ۲۱ بهمن ماه) با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، نمایندگان مجلس در استان، استاندار و مدیران استانی برگزار شد.

دکتر قالیباف با اشاره به موارد مطرح شده توسط نمایندگان و فعالان اقتصادی در خصوص رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم‌ افزود: ما در کشورمان باید تولید ثروت کنیم تا سرمایه گذاری اتفاق بیفتد و تا وقتی این اتفاق نیفتد نمی توانیم سرمایه گذاری داشته باشیم و نتیجه آن این می شود که ما امروز در منحصر به فرد ترین جای دنیا ایستاده ایم و اگر در همه حوزه ها درست حرکت کنیم مشکلات حل و درآمد کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رعایت قانون در موضوع اصل ۴۴، گفت: طبق قانون باید ۷۰ درصد منابع حاصل از اصل ۴۴ صرف سرمایه گذاری شود اما متاسفانه درست عمل نمی شود و اگر درست عمل شود مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی افزود: ما باید خرید خدمت انجام دهیم نه تولید خدمات و این کار نیاز به تصمیم گیری دارد و به امید خدا ما این را در مجلس یازدهم که ان شاءالله انقلابی است بتوانیم حل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات باید تشخیص علمی درست با تصمیمات سیاسی داشته باشیم، گفت: تا این کار را نکنیم امکان ندارد کشور پیشرفت کند.

وی افزود: وقتی من در مجلس شهدا شرکت می کنم با خود می اندیشم که اگر ما نتوانیم در جنگ اقتصادی درست عمل کنیم‌ در مقابل شهدا چه پاسخی خواهیم داشت؟

رئیس قوه مقننه افزود: اگر در انجام کارها دقت کنیم و توجه خود را در انجام‌ مسوولیت به کار گیریم این کشور در طول برنامه هفتم می تواند به ثبات اقتصادی برسد.

رییس مجلس تاکید کرد: انقلاب اسلامی به ما ثابت کرد که با تکیه بر توان و ظرفت مردم می توان موانع سخت را از سر راه برداشت و به پیروزی رسید و این درسی است که ما از امام خمینی (ره) گرفتیم بزرگ مردی که جز برای خدا حرفی نزد و جز برای خدا گامی بر نداشت.

وی افزود: در این شب ۲۲ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید می کنم همه ظرفیت ها و امکانات در کشور وجود دارد و ما می توانیم با یک برنامه ریزی دقیق و علمی، در طول اجرای برنامه هفتم توسعه کشور را به شرایط ثبات اقتصادی برسانیم.

در این مراسم آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز گفت: امیدواری به برکت خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس بتوانیم در مسیر انقلاب درست گام برداریم.

وی افزود: مساله مهم این روزهای کشور حل مسال اقتصادی و بهبود معیشت مردم است که امیدواریم با تلاش و تدبیر مسئولان نظام شرایط اقتصادی مردم بهبود پیدا کند.