فعالیت ۸ هزار شرکت دانش بنیان در کشور/ اختصاص۴۳ هزار میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان
فعالیت ۸ هزار شرکت دانش بنیان در کشور/ اختصاص۴۳ هزار میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان

[ad_1] رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز از محل تعرفه های واردات ماشین آلات کشاورزی به صندوق های نوآوری و شکوفایی اختصاص یافته که به این شرکت ها تعلق می یابد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی […]

[ad_1]


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز از محل تعرفه های واردات ماشین آلات کشاورزی به صندوق های نوآوری و شکوفایی اختصاص یافته که به این شرکت ها تعلق می یابد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و عضو هیت امنای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی صبح امروز در جلسه کارگروه تولیدات دامی و گیاهی که با هدف ارائه دستاوردهای بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در حوزه دانش بنیان تشکیل شده بود، اظهار کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس یازدهم از حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان را به معلمان و حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان نیز به اساتید دانشگاه اختصاص و ۴۳ هزار میلیارد تومان نیز به شرکت های دانش بنیان تخصیص داده است.

وی افزود: در گذشته قانونی در مجلس تصویب شد که طبق آن اساتید دانشگاه می توانستند اقدام به تشکیل شرکت کنند این امر باعث شد استادان دانشگاه همراهی کنند و در حال حاضر ۸ هزار شرکت در حوزه دانش بنیان فعال می باشند. این امر حاکی از آن است که ایران درون مرزهای دانش حرکت می کند و اقتصاد دانش نیان در این کشور شکل گرفته است اگرچه در حال حاضر معادل یک سوم بودجه عمومی دولت می باشد.

وی گفت: قانون جدید دیگری با ۲۰ ماده در مجلس تصویب شده است که تمام موانع بانکی و بیمه ای و گمرکی و مالیاتی و بورسی را برای شرکت های دانش بنیان حذف نموده است. ۴۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز از محل تعرفه های واردات ماشین آلات کشاورزی به صندوق های نوآوری و شکوفایی اختصاص یافته که به این شرکت ها تعلق می یابد.

منادی مهم ترین مزیت شرکت های دانش بنیان را بحث بهره وری دانست و بیان کرد: بخش کشاورزی باید بهره وری بالایی داشته باشد. واقعیت این است که کشور در حال حاضر از نظر مکانیزاسیون دچار مشکل است. از طرفی در تمامی برنامه های ۵ ساله رشد اقتصادی ۸ درصد در نظر گرفته می شود که یک سوم آن از محل بهره وری است و شرکت های دانش بنیان مهمترین محل افزایش بهره وری می باشند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و ترویج کشاورزی گفت: بخش کشاورزی برای موفقیت باید به سمت دانش بنیان شدن حرکت کرده و تجربه را به دانش تبدیل نماید. تامین غذای ۸ میلیارد نفر جمعیت کره زمین چالش بزرگی است که در درون کشور نیز اگر بتوانیم به این امر فائق آییم هنر بزرگی انجام داده ایم.

گزارش فارس حاکی است،  در ابتدای این جلسه دستاوردهای بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در حوزه دانش بنیان توسط احمد بایبوردی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی و جانشین رئیس سازمان در کمیته کشاورزی و صنایع وابسته ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آفرین تشریح شد.

پایان پیام/


[ad_2]