فعالیت ۶۵۰ نفر در کارگاه های تولیدی زندان تبریز
فعالیت ۶۵۰ نفر در کارگاه های تولیدی زندان تبریز
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر تعداد ۶۵۰ نفر از زندانیان تبریز در کارگاه های تولیدی زندان مرکزی این شهر فعالیت می‌کنند.

به گزارش قلم پرس، موسی خلیل‌الهی روز شنبه در بازدید از کارگاه های تولیدی زندان تبریز، بر لزوم حرفه آموزی و اشتغال زندانیان در کنار اصلاح و تربیت تاکید و اضافه کرد: این موضوع یکی از سیاست ها و اولویت های محوری دستگاه قضائی است و باید با قدرت پیگیری شود.

وی با اشاره به فعالیت مستمر و درخشان بنیاد تعاون زندانیان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: سازمان زندان ها مجموعه ای برای اصلاح و تربیت زندانیان است و این رسالتی بس سنگین به شمار می رود که بر دوش کارکنان این سازمان قرار دارد.

خلیل اللهی ادامه داد: در این زمینه باید مراقب بود تا خانواده زندانیان دچار آسیب نشوند، از این رو در کنار اصلاح و تربیت فرد، حرفه آموزی زندانی نیز ضروری است تا متعاقب آن اشتغال صورت بگیرد و بخشی از هزینه های خانواده زندانی تأمین شود.

وی کارگاه قالی بافی را یکی از کارگاه های بسیار بزرگ و مهم زندان مرکزی تبریز برشمرد که تولیدات این کارگاه در زمره محصولات بسیار باارزش و با کیفیت بالا محسوب می شود که می تواند علاوه بر چرخه اقتصادی این هنر – صنعت، برای خانواده زندانیان نیز مثمرثمر باشد.

 

انتهای پیام /