فرمانده کل ارتش: حضور صهیونیست‌ها در هر منطقه‌ای باعث ایجاد تنش می‌شود
فرمانده کل ارتش: حضور صهیونیست‌ها در هر منطقه‌ای باعث ایجاد تنش می‌شود
فرمانده کل ارتش خطاب به کشور همسایه شمالی، جمهوری آذربایجان گفت: حضور رژیم صهیونیستی به عنوان منفورترین رژیم در جهان در هر نقطه از جغرافیای منطقه باشد باعث ایجاد تنش می‌شود که همه ناظران آگاه بر آثار آن هستند.

به گزارش قلم پرس، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در سخنرانی راهپیمایی روز قدس در تبریز اظهار کرد: درود بر تبریز و درود بر آذربایجان؛ راهپیمایی عظیم و کم نظیر که امروز من شاهد بودم یک بار دیگر بصیرت، غیرت و عزت و ولایتمداری مردم تبریز را پیش چشم فرشتگان الهی و مردم جهان به نمایش گذاشت.

 آذربایجان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های انقلاب است

وی با بیان اینکه مردم تبریز در طول تاریخ طلایه‌دار مبارزه با استعمار و استبداد و ظلم و ستم بوده‌اند، افزود: آذربایجان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های انقلاب بوده  است و در حراست از انقلاب از همان روزهای اول پیروزی، دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم و تا همین دیروز نقش موثر و تعیین کننده داشته است.

فرمانده کل ارتش  به ۱۰ هزار شهید و ۲۳ هزار جانباز آذربایجان اشاره کرد و گفت: هم اینک نیز جوانان این خطه در لباس نیروهای مسلح در مرزهای غربی و شرقی و شمالی و جنوبی و در آسمان کشور و در حراست از فضای کشور و در هزاران کیلومتر آن سوتر در عرشه ناوگروه‌های دریایی برای تداوم اهتزاز پرچم کشور در حال مجاهدت هستند.

وی گفت: خداوند را شاکر و سپاسگزارم که امروز این سرباز توفیق پیدا کرده است تا شاهد ذره‌ای از دریای عظمت تبریز باشد.

موسوی با تاکید بر اینکه روز قدس یادگار امام رحمت‌الله است و هر چه زمان می‌گذارد ژرفای اندیشه و راهبردی این مرد جهانی بیشتر نمایان می‌شود، ادامه داد: روز قدس نماینگر اهمیت فلسطین در جهان اسلام است زیرا مساله فلسطین منحصر به اشغال فلسطین نیست بلکه نمادی از درگیری جبهه کفر استکبار با اسلام و مسلمین است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با سیاست‌ها و تبلیغات گسترده خود سعی می‌کنند موضوع فلسطین را از ذهن و افکار عمومی جهان دور کنند و رژیم کودک‌کش صهیونیستی را در حاشیه امن قرار دهند تا به جنایات خود ادامه دهد به همین دلیل تا اضمحلال کامل صهیونیستی هر سال روز قدس باید با شکوه‌تر برگزار شود.

فرمانده کل ارتش گفت: بیش از هفت دهه از توطئه شوم قدرت‌های استکباری به ویژه انگلیس علیه مسلمانان در جعل رژیم صهیونیستی می‌گذرد در این دوران طولانی کشورهای حامی حقوق بشر از این رژیم جلاد حمایت کردند.

وی با تاکید بر اینکه فلسطین تنها سرزمین در دنیاست که حقوق بشر در آن مستمرا نقض و‌ ضایع می‌گردد و کشورهای حقوق بشر در برابر این جنایات ضدبشری سکوت اختیار کرده‌اند.

موسوی با بیان اینکه خشم فریاد مرگ بر انگلیس و‌ حمایت از پشتیبانی از فلسطین به دلایل متعدد وظیفه همه انسان دوستان و‌حق طلبان است، ادامه داد: دلیل اول حمایت مسائل انسانی است، چراکه ۷۵ سال است که مردم فلسطین تحت ظلم صهیونیست قرار دارد و چندین میلیون نفر از مردم فلسطین شهید و آواره شده‌اند.

وی افزود: کدام انسان آزاده‌ای است که این همه ظلم را ببینند و بشنود و فریاد بر نیاورد؟ به حکم انسانیت و ضرورت کرامت انسان‌ها اعلان انزجار از ادامه حیات این رژیم غیر مشروع بر همه واجب است.

وی ادامه داد: مگر می‌شود مسلمان باشی و در مقابل این رژیم منفور ساکت باشی! هر کسی با اسلام نسبتی دارد، یا هر جامعه اسلامی و دولت‌های اسلامی واجب است به حکم قرآن و پیامبر اعظم(ص) واجب است علیه این رژیم به پا خیزد و شرش را کم‌ کند.

موسوی گفت: دفاع از فلسطین،  دفاع از امنیت منطقه و امنیت کشورهای منطقه است و بدون شک از بین رفتن این رژیم منطقه آسیا را به امنیت و آرامش خواهد رساند. 

حضور رژیم صهیونیستی در هر نقطه از جغرافیای منطقه باعث ایجاد تنش می‌شود

وی خطاب به کشور همسایه شمالی، جمهوری آذربایجان گفت: حضور رژیم صهیونیستی به عنوان منفورترین رژیم در جهان در هر نقطه از جغرافیای منطقه باشد باعث ایجاد تنش می‌شود که همه ناظران آگاه بر آثار آن هستند. 

موسوی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران ثبات و امنیت و آرامش در سایه اتکای به ملت و روابط خارجی متکی به احترام معتقد است و به همین‌روی  جمهوری اسلامی ایران روابط سازنده با کشورهای همسایه به ویژه کشور دوست و‌ همسایه جمهوری آذربایجان دارد.

هیچ اشغال سرزمینی مورد تائید ایران نیست/ عدم اشغالگری و احترام به ژئوپلیتیک از اولویت‌های ایران است 

وی ادامه داد: دولت و ملت ایران همواره آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را نویدبخشی و موجب افزایش ثبات سیاسی دانسته و می‌داند از این‌رو هیچ اشغال سرزمینی مورد تائید جمهوری اسلامی نیست و عدم اشغالگری احترام به ژئوپلیتیک از اولویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران  متذکر شد: روابط ایران همواره بر پایه دوستی و برادری بوده و روابط در همه جوانب از جمله نظامی در آینده هم رو به توسعه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در آخرین سال‌های عمر خود قرار دارد و از این‌رو در پایان راه به دنبال آن است که هر  چه بتواند از کشورهای مسلمان با خود به حفره آتش بکشد، گفت: در ماه‌های اخیر وضعیت جبهه مقاومت تغییر یافته و تقویت موازنه تهدید به نفع مقاومت رقم‌خورده است؛ پیدایش نسل جدید و‌ گسترش اراضی و‌ مسلح شدن کرانه باختری، همراه با تنویر افکار عمومی جهانیان نسبت به مردم فلسطین باعث شده تا رژیم غاصب و کود‌کش در انزوای بیشتر قرار بگیرد.

وی با تاکید بر نقش سردار سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت، گفت: هیچ‌گاه نقش او از یاد نخواهد رفت. 

ارتش محصول اعتماد و‌ حمایت امام خمینی(ره) و فرماندهی حکیمانه فرمانده کل قواست

موسوی با اشاره به اینکه در آستانه روز ارتش و‌ حماسه‌‌آفرینی نیروی زمینی قهرمان قرار گرفته‌ایم، گفت: اولین مناسبتی که در نظام جمهوری اسلامی ایران  برای یک نهاد و سازمان به فرمان امام رحمت الله تعیین شد روز ارتش بود که دو‌ ماه بعد از پیروزی انقلاب بود و در طول این سال‌ها برکت و‌ نگاه ژرف در حمایت از ارتش روشن‌تر بر همگان شده است.

وی نقش ارتش در حفظ آرمان‌های نظام در سال‌های دفاع مقدس، مقابله با ضد انقلاب و‌ دفاع از حرم و انجام صدها عملیات مردم یاری و سنگر سازندگی و‌ مجاهدت و ارتقای توانایی کشور را مصادیق بارز از فرمان امام دانست و گفت: ارتش محصول اعتماد و‌ حمایت امام خمینی(ره)  و فرماندهی حکیمانه فرمانده کل قواست که با طی مسیر بالندگی به ارتش بالنده و‌ حزب الله تبدیل شده است که به گواه آگاهان مردمی‌ترین نهاد است.

ارتش  جمهوری اسلامی به شعار ارتش فدای ملت وفادار است 

وی ۴۸ هزار شهید والا مقام ارتش را مورد اشاره قرار داد و گفت: حضور آحاد رزمندگان اسلام و ارتش در کنار بسیج و‌ سپاه و برخورداری از روحیه و ایثار و شهادت و‌ آماده جانفشانی در هر نقطه از جهان که لازم باشد از خصوصیات نیروهای مسلح است.

وی گفت: همان طور که فرمانده کل قوا فرمودند، ارتش  جمهوری اسلامی به شعار ارتش فدای ملت وفادار است و همیشه برای امنیت ملی تحت تدابیر رهبری در هر میدانی که لازم باشد ماموریت اجرا می‌کند.

 

انتهای پیام/