فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع): تنها عملیات بیت‌المقدس به وسعت کل اسرائیل بود
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع): تنها عملیات بیت‌المقدس به وسعت کل اسرائیل بود

[ad_1] فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا گفت: شهرهای اصلی‌ رژیم صهیونیستی که جمعیت در آن مستقر است در کل ۶ هزار کیلومتر مربع است؛ حالا مقایسه کنید که رزمایش عملیات بیت‌المقدس ما فقط به اندازه اسرائیل بود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدتقی اصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا امروز در گرامیداشت ۱۹۰ شهید آزادسازی خرمشهر آذربایجان‌شرقی […]

[ad_1]


فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا گفت: شهرهای اصلی‌ رژیم صهیونیستی که جمعیت در آن مستقر است در کل ۶ هزار کیلومتر مربع است؛ حالا مقایسه کنید که رزمایش عملیات بیت‌المقدس ما فقط به اندازه اسرائیل بود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدتقی اصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا امروز در گرامیداشت ۱۹۰ شهید آزادسازی خرمشهر آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر حماسه بزرگی بود که شاید تمام دنیا این گمان را نمی‌کردند که جمهوری اسلامی بتواند به زودی خرمشهر را آزاد کند و این اصلا در تفکر غربی‌ها نمی‌گنجید!

وی با بیان اینکه ما همه مدیون شهدا هستیم و از صدقه سر آنهاست که الآن در امنیت کامل زندگی می‌کنیم، گفت: واقعه خرمشهر صرفا یک حادثه تاریخی نبود بلکه یک واقعه‌ای همچون معجزه بود. این اجحاف است که از خرمشهر به عنوان تاریخ یاد کرد.

تفکر عمیق و راهبردی حضرت امام در تشکیل بسیج

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا ادامه داد: صدام بعثی هشت ماه قبل از شروع جنگ تحمیلی در جلسه‌ای اعلام کرده بود که من اشتباه بزرگی از امضا کردن قرارداد الجزایر داشتم و این را جبران می‌کنم و فکر می‌کرد که ارتشی در جمهوری اسلامی وجود دارد و خیلی سریع می‌توان جمهوری اسلامی را ساقط کنند. امام رحمت الله هم آنقدر راهبردی عمیق داشت که چند ماه قبل از شروع جنگ تحمیلی بسیج را تشکیل داد و همین بسیج مردمی و نیروهای مسلح بود که در مقابل بعثی‌ها ایستاد.

وی یادآور شد: صدام برای کل سقوط خرمشهر فقط وقت داده بود و اصلا فکر اینکه خرمشهر را به سختی خواهد گرفت در فکرش هم نمی‌گنجید. بعثی‌ها فقط در سه روز توانستند یک تیپ وارد کردند و متوجه شد که به راحتی نمی‌تواند خرمشهر را تصرف کند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا با اشاره به استقامت ۳۴ روزه مردم خرمشهر گفت: همه این گلیپ و حرف و خاطره‌گویی عین واقعه نیست؛ از محل خاکریزی خرمشهر تا خرمشهر ۱۲۴ کیلومتری بود و تا ۱۴ کیلومتری خرمشهر بعثی‌ها آمدند.

وی اضافه کرد: شهرهای اصلی‌ رژیم صهیونیستی که جمعیت در آن مستقر است در کل ۶ هزار کیلومتر مربع است؛ حالا مقایسه کنید که رزمایش عملیات بیت‌المقدس ما فقط به اندازه اسرائیل بود.

اصانلو  گفت: عملیات بیت المقدس در زمانی اتفاق افتاد که هیچ کسی انتظار نداشت جمهوری اسلامی بتواند مقاومت کند. 

وی با بیان اینکه ایالت متحده آمریکا و شوروی در جنگ تحمیلی ایران و عراق با هم اختلاف داشتند ولی در کمک به بعثی‌ها مشترک بودند و هر کمکی که می‌توانستند به بعثی‌ها می‌کردند، گفت: به عبارتی تمام دنیا و مخصوصا ابر قدرت‌ها در یک جبهه قرار داشتند و جمهوری اسلامی ایران هم در یک جبهه به صورت تک و تنها قرار داشت.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا ادامه داد: آن زمان فکرش را بکنید که رئیس جمهور ما بنی صدر خائن بود؛ رئیس جمهوری که می‌خواست جنگ را به کوه‌های لرستان برساند و سعی بر عقب‌کشی داشت و این هم دقیقا خواسته بعثی‌ها و آمریکایی‌ها بود.

وی اضافه کرد: امام رحمت‌الله برخلاف این فشارها تنها یک کلام گفتند که تا خارج کردن آخرین فرد از خرمشهر باید آنجا ماند و اجازه نمی‌دهیم یک نفر از بعثی‌ها هم آنجا باشد.

اصانلو توضیح داد: خرمشهر موضوعی نبود که به راحتی از دست داده باشیم و به راحتی از دست دهیم؛ در عملیات بیت المقدس از استان آذربایجان‌شرقی ۱۹۰ شهید داشتیم و بیش از چند صد شهید از شمالغرب داشتیم.

وی یادآور شد: با درایت مردم و به دست خود مردم، رئیس جمهور خائن یعنی بنی صدر خلع شد زیرا که این درخواست امام خمینی(ره) بود که باید مردم تصمیم بگیرند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا اضافه کرد: خلبان، بنی صدر و رجوی خائن هر سه با هم از کشور فرار کردند؛ آن زمان‌ها وقتی فتنه افکن‌ها مثل بنی صدر از کشور خارج شدند، نیروهای مسلح متحد شد و طبق اولین فرمان امام رحمت الله مبنی بر اینکه حصر آبادان باید شکسته شود، همه متحد شده و آبادان را از حصر درآوردند. سپس عملیات بستان با اتحاد نیروهای مسلح آزاد شد و بعد از آن عملیات فتح المبین طراحی شد که برای آزادسازی ۲ هزار و ۵۰۰ کلیومتر از خاک‌های خوزستان بود. بیش از ۱۷ هزار نفر اسیر در این عملیات گرفته شد و سایت‌های موشکی دشمن از رده خارج شدند.

وی گفت: رزمندگان ما با تن زخمی به عملیات شناسایی رفتند؛ سردار همدانی تعریف می‌کرد که سردار باقری وقتی زخمی بودم از من خواستند تا به عملیات شناسایی بروم. 

روایتی از خرمشهر از زبان یک حاضر 

اصانلو ادامه داد: برای شروع عملیات باید کلی کار انجام شود و تمام امکانات بسیج شود و تجهیزات کامل شود ولی از دهم فرودین ماه ۶۱ تا دهم اردیبهشت همان سال شناسایی شد و در دهم اردیبهشت، عملیات آزادسازی شروع شد.

وی گفت: حجم عملیات بیت المقدس خیلی زیاد بود و آزادسازی دقیقا آخرین مرحله است یعنی زمانی که دشمن نابود شده است. در این عملیات غرور آفرین بیش از پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر از خاک ایران اسلامی توسط رزمندگان اسلام آزاد شد.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا با اشاره به اینکه روز اول عملیات دشمن غافلگیر شده بود ولی در ورودی مرز دشمن دیگر آماده بود و هر چه در توان داشت را آورده بود، ادامه داد: نیروهای زرهی رژیم بعث با همه وجود و تمام توان خود برای جلوگیری از ورود نیروهای ایران اسلامی به خرمشهر مقاومت ‌کردند اما رزمندگان اسلام این اجازه را نمی‌دادند و شما تصور کنید که رزمندگان اسلام با پای پیاده در مقابل تانک‌ها ایستاده بودند. اما رزمندگان کاری کردند که راننده تانک و افرادی که بیرون از تانک در حرکت بودند، تانک را رها کرده و فرار کردند. 

جنگ توپ و تن در آزادسازی خرمشهر

وی افزود: در آزادسازی خرمشهر حدود ۱۴ هزار نفر محاصره قرار گفت؛ بعثی‌ها تقریبا حدود ۸  صبح پاتک شدیدی زد، به قدری دیگر همه تجهیزات تمام شده بود که ما به آنها گلوله‌های گلی درست می‌کردیم و می‌زدیم. دشمن خسته شده بود و عقب‌نشینی کرد و حدود دو هزار نفر از بعثی‌ها خود را به اروند زدند و بیش از هزار جنازه بعثی‌ها هم جلوی ما بود. 

اصانلو گفت: در روز آزادسازی خرمشهر وارد سالنی شدیم که بیش از ۴۰ درجه دار را که در حال نقشه‌کشی بودند را اسیر کردیم و این خبر را حمید باکری با بی‌سیم به همه اعلام  کرد.

وی با بیان اینکه بعد از آن به گمرک خرمشهر رسیدیم و درگیری های بسیار سنگینی در داخل خرمشهر انجام شد و در آنجا دو نفر از درجه داران را دستگیر کردیم، و مابقی هم در سالن‌های گمرک بودند، افزود: من و حمید باکری و یکی از روحانیان با هم بودیم که مدام با بلندگو اعلامی می‌کرد که ۱۰ دقیقه فرصت دارید تا خود را تسلیم کنید.

این فرمانده سپاه پاسداران یادآور شد: یادم است که فقط نیم قمقه آب داشتیم که وقتی روحانی بلندگو به دست می‌خواست آن را به صورت جیره‌ای به ما بدهد آن دو بعثی دستگیر شده از ما آب خواستند و آن روحانی هم کل قمقمه را به آنها داد و آنها هم همه‌اش را سر کشیدند و ما دقیقا بی‌آب ماندیم اما وقتی متوجه شدند که نیروهای ایرانی فقط آن نیم قمقه آب را داشتند و با نوشیدن آنها بقیه تشنه ماندند.

وی ادامه داد: جالب است در آن هیاهو آن دو فرد دستگیر شده به روحانی ما گفتند که می می‌خواهیم شیعه شویم. 

این فرمانده افزود: آنقدر اتفاقی در جنگ رخ داده است که هیچ کدام را در هیچ کتاب و دانشگاه و مدرسه‌ای برایمان تعریف نکرده‌اند.

اصانلو  در ادامه به اتفاقات و صحنه‌های عجیب در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: دشمن با توپ ۷۵ که مخصوص شلیک به هواپیماست، رزمنده‌ها را می‌زد و ما در مقابل آنها آرپی جی داشتیم. (به یکی از رزمنده‌ها گفتم که با آرپی جی توپ ۷۵ را بزن و آن هم زد و دیدیم که دقیقا آرپی جی به داخل لوله توپ شلیک شده و باعث انفجار آن توپ شده بود! آیا این کار معمولی است؟ این کار خدا بود).

وی خطاب به برخی افراد که به مدافعان حرم و امنیت و رزمندگان خرده می‌گیرند، گفت: در خود کشتار دانشگاه اسپایکر، سه هزار دانشجو نتوانستند در مقابل ۱۵۰ داعشی بایستند؛ اگر همگی متحد بودند شاید ۵۰۰ کشته می‌دادند ولی در عوض ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زنده مانده بود.

اصانلو با تاکید بر اینکه غیرت و ایثار در خرمشهر نباید فراموش شود و باید مدام به همه گفته شود، گفت: اگر هر شبانه روز حرف بزنیم عملیات بیت المقدس، کربلا ۴ و ۵ و سایر عملیات‌ها تمام نمی‌شود.

غربی‌ها می‌خواهد غیرت را از مردم ایران بگیرد

اصانلو متذکر شد: دشمن می‌خواهد غیرت را از ما بگیرند و دیگر توان و غیرت مثل مقاومت در روزهای آزادسازی خرمشهر نداشته باشیم؛ ما باید همیشه در مقابل دشمن با غیرت بایستیم چراکه از بین بردن غیرت خواسته دیروز و امروز و فردای غربی‌ها از ماست.

پایان پیام/۶۰۰۲۷


[ad_2]