فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها باید کجا استخدام شوند؟
فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها باید کجا استخدام شوند؟

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اکنون هر سازمان و وزارتخانه مجوز دانشگاه را اخذ کرده و نیروهای مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه‌های خود جذب می‌کند، گفت: با این اوصاف فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در کجا استخدام خواهند شد؟ به گزارش قلم پرس،از تبریز، علی علیزاده امروز در جلسه‌ کارگروه آمایش و […]



رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اکنون هر سازمان و وزارتخانه مجوز دانشگاه را اخذ کرده و نیروهای مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه‌های خود جذب می‌کند، گفت: با این اوصاف فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در کجا استخدام خواهند شد؟

به گزارش قلم پرس،از تبریز، علی علیزاده امروز در جلسه‌ کارگروه آمایش و مدیریت تحول آموزش عالی آذربایجان شرقی اظهار کرد: طرح آمایش یکی از مهم‌ترین مسائل در آموزش عالی کشور است و با توجه به اینکه این طرح توسط دولت قبل نیز آغاز شد اما بدلیل حساسیت موضوع، وزیر علوم وقت دو کارت زرد از مجلس شورای اسلامی دریافت کرد.

وی، ضمن تقدیر از وزیر علوم بابت استانی کردن طرح آمایش، ادامه داد: قراردادن اشتغال به‌عنوان مبنای اصلی طرح آمایش، اقدام خوبی است اما آیا ما اطلاع دقیقی از جامعه‌ی آماری اشتغال فارغ التحصیلان در اختیار داریم؟

علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون هر سازمان و وزارتخانه مجوز دانشگاه را اخذ کرده و نیروهای مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه‌های خود جذب می‌کند، گفت: با این اوصاف فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در کجا استخدام خواهند شد؟ دانشگاه باید در محلی باشد که دارای امکانات بوده و مرکز جمعیتی باشد و صرفا نباید اشتغال و نیازهای منطقه را ملاک قرار دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسیر وزارت علوم به این دلیل اشتباه است که فقط اشتغال را مبنای این طرح قرار داده است و پیشنهاد من این است که به هیچ عنوان در اجرای طرح آمایش عجله نکنیم.

پاپان پیام/۶۰۰۰۲