عوامل آلاینده هوای تبریز باید زیربنایی حل شوند
عوامل آلاینده هوای تبریز باید زیربنایی حل شوند

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریزاظهار کرد: ۲ / ۱  میلیون مترمکعب گاز به فولاد استان اختصاص داده می‌شود، در حالی‌که اصفهان و اهواز ۷ میلیون مترمکعب  سهمیه دارند.وی افزود: از ۶۸۰ هزار خودرو  موجود، ۴۵۰ هزار دستگاه اتوبوس هست و باید میزان افزایش […]

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریزاظهار کرد: ۲ / ۱  میلیون مترمکعب گاز به فولاد استان اختصاص داده می‌شود، در حالی‌که اصفهان و اهواز ۷ میلیون مترمکعب  سهمیه دارند.
وی افزود: از ۶۸۰ هزار خودرو  موجود، ۴۵۰ هزار دستگاه اتوبوس هست و باید میزان افزایش تعداد خودرو نسبت به پارسال را بررسی کنیم.
وی اضافه کرد: کیفیت خودروهای تولیدشده نیز آنقدر پایین است که موقع استارت در پارکینگ، به دلیل بالا بودن میزان آلایندگی، سیستم اطفای حریق پارکینگ‌ها روشن می‌شود.  
شهردار تبریز تصریح کرد: موضوع آلودگی هوای تبریز در طول سال اتفاق می‌افتد و مختص زمستان نیست و این آلودگی از خودرو و صنایع انباشت می‌شود که این روزها به دلیل وارونگی هوا خود را نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: ما در بحث آلودگی هوا، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری را داریم که مبلغی برای بهسازی و تعمیر و تجهیز این اتوبوس‌ها در نظر گرفتیم، و در حال حاضر ما با ۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها کار می‌کنیم
رنجبر تأکید کرد: در مورد تاکسی‌های شهری و آلایندگی ناشی از تردد تاکسی‌های فرسوده تمهیدات لازم را برای  برخورد آنها اندیشیده‌ایم.
وی در مورد آلایندگی مورتورخانه‌های مجتمع‌های مسکونی نیز گفت: موتورخانه‌های مجتمع‌های مسکونی را گفتیم یا تعطیل کنند و یا  با حداقل سوخت فعالیت کنند.
شهردار تبریز یادآور شد: موضوع زباله‌سوزی در شهر تبریز را نیز کنترل می‌کنیم وسعی داریم آن را کاهش دهیم.