عده‌ای در صدد ایجاد اختلاف بین ایران و آذربایجان هستند / اسرائیل برای توطئه علیه ایران به آذربایجان آمده است
عده‌ای در صدد ایجاد اختلاف بین ایران و آذربایجان هستند / اسرائیل برای توطئه علیه ایران به آذربایجان آمده است
امام جمعه اردبیل گفت: اسرائیل برای توطئه علیه ایران به آذربایجان آمده و سپاه نیز در برابر دشمن خود مانور و رزمایش اجراء می‌کند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل با اشاره به حضور و رزمایش سپاه در جداره مرزی کشور آذربایجان اظهار کرد: اسرائیل برای توطئه علیه ایران به آذربایجان آمده و سپاه نیز در برابر دشمن خود مانور و رزمایش اجراء می‌کند.

وی افزود: این مانور و رزمایش سپاه به اسرائیل پیام می‌دهد که دست از پا خطا نکن. از طرف دیگر در اثناء مانور سه کشور همه جا پر می‌شود که ایران را از نقشه حذف می‌کنیم، طبعا این طرف هم آمادگی خود را اعلام می‌کند.

**سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در نهایت عقلانیت و شجاعت بود

امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌ها ضمن قدردانی از مواضع رییس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد: خدا را شاکریم که ریاست محترم جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل یک خطابه در نهایت عقلانیت و شجاعت و از موضع قدرت ایراد کردند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر موافقت اعضای سازمان همکاری شانگهای با عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران وزن سیاسی ایران را بالا ببرد و باعث شده تا این روزها التماس آمریکا و اروپا برای سرگیری مذاکرات و تعیین مذاکرات قابل توجه بوده و ایران را در موضع بالا قرار ‌دهد. امیدواریم دولت ما از این موضع اقتدار خوب استفاده کند.

**عده‌ای در صدد ایجاد اختلاف بین دو کشور ایران و آذربایجان هستند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه با اشاره به سخنان چند تن از نمایندگان کشور آذربایجان در خصوص ایران اسلامی اذعان کرد: به محضر اهالی محترم کشور آذربایجان عرض می‌کنم که بعضی از نمایندگان شما می‌گویند که «ایران را از نقشه جهانی حذف می‌کنیم. ایران را تجزیه و به تمام نقاط ایران پرچم ترک را می‌زنیم» و این را هم‌زمان با مانور سه کشور در آن طرف مرز ارس باز پخش کردند.

وی افزود: اگر این سخن در حق کشور شما گفته می‌شد ساکت می‌ماندید یا جواب می‌دادید؟ ما جواب دادیم که زور شما به ما نمی‌رسد، ایران مثل شیر است. آیا این حرف اهانت است؟ آیا دخالت است؟ آیا تهدید است؟ ایران و آذربایجان مشکلی ندارند و هیچ وقت نخواهند داشت.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر صلح و دوستی میان دو ملت بیان کرد: ما باید از شاخه زیتون صحبت کنیم نه اینکه بگوییم ایران را از خریطه حذف می‌کنیم. ما باید از شاخه زیتون صحبت کنیم نه اینکه بگوییم ایران را تا سه سال تجزیه می‌کنیم و در همه جا پرچم ترک را می‌زنیم. ما باید از شاخه زیتون صحبت کنیم نه اینکه موجودیت یک کشور را که بیشترین خدمت را به آذربایجان کرده تهدید کنیم.

عاملی به ناراحتی مردم کشور ایران از اظهار نظرهای برخی از نمایندگان جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: ملت به ما می‌گویند مگر کسی در این کشور نیست که به این تهدیدات خجالت‌آور جواب دهد؟ می‌گویند مگر ما ملت ایران این قدر ذلیل شدیم که بی مهابا بگویند شما را از نقشه دنیا حذف خواهیم کرد؟ ملت ما به شدت از این بابت ناراحت هستند.

وی خطاب به ملت آذربایجان بیان کرد: ما باید با هم متحد باشیم. ما دشمن مشترک داریم، ایران ذخیره روز مبادای آذربایجان است. نه اینکه با گفتن این سخن که ایران باید از نقشه دنیا حذف شود دو کشور را به طرف اختلاف سوق دهیم و دشمنی مثل اسرائیل را شاد کنیم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هیچ گونه تجهیزات جنگی از طرف ایران به ارمنستان ارسال نشده اذعان داشت: تمام کسانی که مرا تنقید کردند بدون استثناء می‌گفتند شما به ارمنستان کمک می‌کنید این سخن باید در یک نقطه تمام شود سخن رئیس جمهور محترم آذربایجان و حضرت شیخ(شیخ الاسلام پاشازاده، رئیس اداره مسلمانان قفقاز) فصل الخطاب است.

وی بیان کرد: ریاست محترم جمهور آذربایجان اعلام کرد که هیچ سلاحی از ایران به ارمنستان نرفته، اگر کسی از او تبعیت نکند معلوم می‌شود که حرف کشور دیگری را به زبان می‌آورد. من به عنوان عالم و فقیه دین می‌گویم هیچ تجهیزات جنگی از ایران به ارمنستان نرفته چون فقه اسلامی در حال جنگ چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد و چنین کاری گناه کبیره است.

**رهبر انقلاب قره باغ را خاک اسلام دانستند

نماینده ولی فقیه دراستان اردبیل ادامه داد: مصیبت این است که اگر ۱۲۴هزار پیامبر به آذربایجان بیایند و بگویند ایران به ارمنستان سلاح نداده، باز عده‌ای در آن کشور حتماً خلاف آن را خواهند گفت، چون آنها مأموریت دارند که جایگاه ایران و رابطه ایران و آذربایجان را خراب کنند ما هم از آنها انتظار نداریم چون ملت آذربایجان آنها را بهتر از ما می شناسند.

عاملی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، قره‌باغ را خاک اسلام دانسته و با این سخن، جنگ قره باغ قدسیت پیدا کرد و این بزرگترین خدمت به دولت و ملت آذربایجان بود.