طرح جامع پدافند غیرعامل استان رونمایی می‌شود
طرح جامع پدافند غیرعامل استان رونمایی می‌شود
استاندار آذربایجان شرقی در ارتباط تصویری استانداران سراسر کشور به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، ضمن تشریح اقدامات و برنامه‌های استان در حوزه پدافند غیرعامل، از رونمایی طرح جامع پدافند غیرعامل استان همزمان با این هفته خبر داد.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی در این باره گفت: قرارداد این طرح، هفت سال پیش منعقد شده، اما به دلیل تغییر شرح خدمات و دیدگاه‌های هیأت نظارت و داوری، تکمیل آن طولانی شده است.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش قطع برق با هدف ارزیابی و بررسی آماده به کار بودن مولدهای برق اضطراری مراکز حساس و حیاتی، از وضعیت آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان در مواجهه با شرایط قطعی برق اظهار رضایت کرد.

پورمحمدی همچنین با مناسب ارزیابی کردن وضعیت برگزاری جلسات شورای پدافند غیرعامل و کارگروه‌های ذیل آن، به برخی از برنامه‌ها و اهداف این شورا اشاره کرد.

مصون‌سازی زیرساخت‌های حیاتی، کاهش آسیب|‌پذیری سایبری، ایجاد آمادگی در زیرساخت‌های حیاتی و حساس با انجام رزمایش، توسعه، رصد، پایش و تشخیص آسیب‌ها، آموزش‌های تخصصی و همچنین راهبری کاهش آسیب‌پذیری با انجام طرح مطالعات پدافند غیرعامل از جمله برنامه‌هایی بود که استاندار آذربایجان شرقی به آنها اشاره کرد.

گفتنی است به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، نشست استانداران سراسر کشور از طریق ارتباط زنده تصویری (ویدئوکنفرانس) با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد.