طرح جامع حریم شهر تبریز تهیه شود
طرح جامع حریم شهر تبریز تهیه شود

به گزارش قلم پرس، فریدون بابایی اقدم در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: محدوده شهری ما در قالب طرح جامع تهیه شده و آنجا مشخص می‌شود که کاربری زمین‌ها چیست. او با بیان اینکه اغلب پرونده‌های ماده صد، درباره حریم است، گفت: متاسفانه طرحی برای حریم وجود ندارد و مثل این است […]

به گزارش قلم پرس، فریدون بابایی اقدم در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: محدوده شهری ما در قالب طرح جامع تهیه شده و آنجا مشخص می‌شود که کاربری زمین‌ها چیست.

او با بیان اینکه اغلب پرونده‌های ماده صد، درباره حریم است، گفت: متاسفانه طرحی برای حریم وجود ندارد و مثل این است که مردم از ما جلوتر حرکت می‌کنند. در حالی که مشهد و شیراز این کار را انجام داده اند و برای مثال مشهد ۲۷ هکتار حریم تعریف کرده است.

بابایی اقدم در خصوص موضوع باسمنج نیز اظهار کرد: پیگیری ما از دیوان عدالت اداری منجر به نگارش نامه‌ای از سوی دیوان عدالت به ریاست جمهوری شده که دفاعیات خود را در خصوص بخش باسمنج ارائه دهید، آنها هم به استانداری آذربایجان ‌شرقی ارجاع دادند که نشانگر این بوده باید بیشتر روی دیوان عدالت اداری کار کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعرفه عوارض محلی، گفت: نحوه بررسی ما چطور خواهد بود؟ این موضوع باید مشخص شود آیا موارد تغییر یافته یا کل تعرفه تدوین شده است؟

او تصریح کرد: پیشنهاد می کنم تعرفه امسال را در اختیار انبوه‌سازان قرار دهیم تا بررسی و نظرات اصلاحی را ارائه کنند و از معاون عمرانی شهردار می خواهیم سهم عوارض صدور پروانه ساخت در عوارض محلی را تعیین کنند.

بابایی اقدم همچنین از شهردار تبریز بابت اقدامات انجام یافته در رابطه با قرارگاه اقدام که با هدف ساماندهی موضوع حاشیه نشینی انجام شده، قدردانی کرد.