طرح احداث پمپ‌بنزین‌های تک‌سکو در شهر اجرا می‌شود
طرح احداث پمپ‌بنزین‌های تک‌سکو در شهر اجرا می‌شود

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: اگر پراکندگی پمپ‌های بنزین از طریق اجرای طرح پمپ‌های تک‌سکو افزایش یابد، مردم زمان کمتری برای سوختگیری اختصاص می‌هند و در کنار آن احساس خطرحضور در مجموعه‌های بزرگ نفتی نزد شهروندان کاهش می‌یابد. وی افزود: این طرح […]

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: اگر پراکندگی پمپ‌های بنزین از طریق اجرای طرح پمپ‌های تک‌سکو افزایش یابد، مردم زمان کمتری برای سوختگیری اختصاص می‌هند و در کنار آن احساس خطرحضور در مجموعه‌های بزرگ نفتی نزد شهروندان کاهش می‌یابد.

وی افزود: این طرح در تمام کشورهای دنیا به خصوص اروپا در پارکینگ منازل  و یا مجتمع‌های مسکونی در حال اجرا است که خطر آن در حد موتورخانه‌ها و تانکرهای قدیمی نفت است که البته استانداردسازی می‌شود.

شهردار تبریز تأکید کرد: از شهروندان عزیز دعوت می‌کنم اگر چنین فضایی در اختیار دارند، می‌توانند با کمک شهرداری اقدام به احداث پمپ‌بنزین تک‌سکو در محل زندگی و یا مجتمع‌های مسکونی بکنند.

وی یادآور شد: با احداث این پمپ‌های تک‌سکو، بار ترافیکی شهر کاهش یافته و در کنار سهولت سوختگیری برای شهروندان، ایجاد اشتغال نیز می‌شود.

رنجبر در پاسخ به سوالی در رابطه با تغییر کاربری زمین ورزشی و احداث پمپ‌بنزین نیز گفت: هر نوع تغییر کاربری از طریق شهرداری و طی پروسه‌ای خاص انجام و درمراجع ذیربط که در اینجا ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری کشور است، تصویب می شود و آنجا نیز با لحاظ اظهارنظر شرکت‌های فرآورده نفتی، از بابت استانداردسازی و رفع خطر مجوز صادر می‌شود.

وی افزود: در این مورد خاص نیز تمام زمین ورزشی تغییر نمی‌یابد و تنها بخشی از آن تغییر کاربری یافته است که در ماده پنج مطرح شده و قطعا استانداردهای لازم را دارد.