ضرورت نصب برچسب شناسایی روی لوازم خانگی
ضرورت نصب برچسب شناسایی روی لوازم خانگی

به گزارش قلم پرس از تبریز، حبیب امین زاده در نخستین جلسه کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال ۱۴۰۰،  با بیان اینکه عدم نصب شناسه در سطح عرضه را در مورد کالاهای لوازم خانگی با جدیت پیگیری می کنیم، اظهار کرد: واحدهای تولیدی داخل استان مقید به […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، حبیب امین زاده در نخستین جلسه کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال ۱۴۰۰،  با بیان اینکه عدم نصب شناسه در سطح عرضه را در مورد کالاهای لوازم خانگی با جدیت پیگیری می کنیم، اظهار کرد: واحدهای تولیدی داخل استان مقید به رعایت ضوابط نصب برچسب هستند و در عین حال عدم اجرای ضوابط یاد شده در این بخش در استان های دیگر زمینه تخلفات را فراهم می کند.

وی بر ارزیابی دقیق و احصاء اطلاعات سهم کولبران و پیله وران از واردات لوازم خانگی به کشور و استان تأکید کرد و گفت: شناسایی منشا لوازم خانگی موجود در بازار می تواند بسیاری از چالش های این حوزه را حل و فصل کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کلیه الزامات پنجگانه ضوابط اجرایی در گروه الف لوازم خانگی به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شده و در حال اجر می باشد، افزود: گروه های کالایی ( الف و ب ) لوازم خانگی مشمول دریافت شناسه کالا و رهگیری را به صورت همزمان پیگیری می کنیم.

وی با تشریح بخش از اقدامات مجموعه صمت استان در حوزه سامانه جامع انبارها ،گفت: برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع تجارت و انبار به میزان سه هزار و ۷۵۰ نفر ساعت برای مدیران و مسئولان استانی، آموزش مجدد بازرسان و کارشناسان اتاق بازرگانی تبریز و خانه صنعت، معدن و تجارت، بخشی از مهمترین اقدامات در بخش سامانه ها بوده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: جلسات این ستاد در سال ۹۹ به صورت مستمر و با حضور و مشارکت تمام اعضا برگزار شد.

جهانگیر اسکندرزاده ادامه داد: موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های مدیریت ارشد استان است و امیدواریم در سال جاری نیز شاهد موفقیت‌های بیشتر در این زمینه باشیم.

وی همچنین از آمادگی استان برای مقابله با هرگونه قاچاق، توزیع و فروش واکسن‌های کرونا خبر داد و گفت: خوشبختانه تا به امروز هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱