ضرورت بهره مندی از سیستم جداگر لرزه ای در سازه های شهری تبریز
ضرورت بهره مندی از سیستم جداگر لرزه ای در سازه های شهری تبریز

شهردار تبریز با تاکید بر کاهش پذیری خطر ریسک در زلزله گفت: بهره مندی از سیستم جداگرهای لرزه ای در سازه های شهری تبریز یک ضرورت است و می توان از تجارب علمی اساتید دانشگاهی ژاپن در این خصوص بهره برد. به گزارش قلم پرس، مهندس ایرج شهین باهر در دیدار با اساتید برجسته دانشگاهی […]

شهردار تبریز با تاکید بر کاهش پذیری خطر ریسک در زلزله گفت: بهره مندی از سیستم جداگرهای لرزه ای در سازه های شهری تبریز یک ضرورت است و می توان از تجارب علمی اساتید دانشگاهی ژاپن در این خصوص بهره برد.

به گزارش قلم پرس، مهندس ایرج شهین باهر در دیدار با اساتید برجسته دانشگاهی کشور ژاپن، با اشاره به اهمیت تجهیز خانه های مسکونی ضلع شمالی تبریز به سیستم جداگرهای لرزه ای افزود: قصد داریم انتقال دانش این تکنولوژی هرچه سریعتر محقق شود.

وی اظهار داشت: گسل شمالی تبریز یکی از خطرناک ترین گسل ها به شمار می رود می خواهیم از این دانش برای اولین بار در تبریز استفاده کنیم.

شهردار تبریز همچنین تصریح کرد: با امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تبریز، دانشگاه های ژاپن و دانشگاه شهید مدنی تبریز می توان پذیرش خطر ریسک در زلزله را کاهش داد.

شهین باهر همچنین در این دیدار با بیان اینکه کشور ژاپن نزدیک به بیست سال است که به این دانش دست پیدا کرده، متذکر شد: در حال حاضر شاهدیم تمامی سازه های شهری ژاپن به سیستم جداگره های لرزه ای تجهیز شده است و آموزش برای متخصصان داخلی مخصوصا در تبریز نیز باید انجام شود.

وی ادامه داد: اجرای این طرح در تبریز کاهش هزینه احداث و مقاوم سازی ساختمان ها را نیز به همراه دارد.