صندوق پژوهش و فناوری ارس خدمات خود را به سایر مناطق آزاد توسعه می‌دهد
صندوق پژوهش و فناوری ارس خدمات خود را به سایر مناطق آزاد توسعه می‌دهد

[ad_1] نایب رئیس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری ارس گفت: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی ارس که اولین صندوق در بین مناطق آزاد کشور است به منظور توسعه فعالیت های خود، سازمان های مناطق آزاد را به جمع سهامداران خود پذیرش می نماید. به گزارش قلم پرس،از جلفا, ابراهیم نصیری امروز در همایش مناطق […]

[ad_1]


نایب رئیس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری ارس گفت: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی ارس که اولین صندوق در بین مناطق آزاد کشور است به منظور توسعه فعالیت های خود، سازمان های مناطق آزاد را به جمع سهامداران خود پذیرش می نماید.

به گزارش قلم پرس،از جلفا, ابراهیم نصیری امروز در همایش مناطق آزاد و اقتصاد دانش بنیان در منطقه آزاد ارس اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری ارس تنها صندوق در بین مناطق آزاد کشور است و به منظور کمک به تامین مالی زیست بوم دانش بنیان مناطق آزاد، سازمان های مناطق آزاد دیگر را به عنوان سهامداران جدید دعوت نموده و با موافقت هیات مدیره منطقه آزاد ماکو و انزلی به زودی بخشی از سهام دولتی صندوق به آنان واگذار و دفتر صندوق در این مناطق فعال می شود.

وی افزود: سرمایه صندوق هم اکنون در حال افزایش به۵۰ میلیارد ریال و با ورود سهامداران جدید به ۱۰۰ میلیارد ریال در سالجاری افزایش خواهدیافت.

نصیری گفت: با این افزایش هیات مدیره مناطق آزاد ماکو و انزلی شاهد افزایش منابع داخلی صندوق و همچنین سقف اعتباری صندوق در حوزه صدور ضمانت نامه و اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهیم بود.

نایب رئیس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری ارس با بیان اینکه در همان ماههای اولیه فعالیت، تقریبا تمام منابع اولیه تادیه شده صندوق به اعطای تسهیلات به شرکت های فناور و دانش بنیان منطقه و استان اختصاص یافته است، افزود: در دو سال اول فعالیت صندوق ارس، ۴۶ فقره ضمانت نامه به ارزش بیش از ۲۳۰میلیارد ریال به منظور کمک به فعالیت های شرکت های دانش بنیان و فناور منطقه آزاد ارس و استان آذربایجان شرقی و پوشش ضمانتی موردنیاز در معاملات دولتی آنان صادر شده است.

وی با تشریح تسهیلات متنوعی که صندوق ارس در اختیار شرکت های فناور و دانش بنیان قرار می دهد گفت: در همین مدت ۶۰  شرکت دانش بنیان وفناور بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از این صندوق تسهیلات مختلف ومتنوع دریافت کرده اند و بزودی تسهیلات جدیدی از طریق فراخوان و با اولویت واحدهای فناور اعطا می شود که شرکت‌ها می توانند به سایت صندوق مراجعه نمایند.

نائب رئیس صندوق پژوهش و فناوری ارس گفت: در سال‌جاری نیز صندوق ارس بخشی از منابع خود را به سرمایه‌گذاری خطرپذیر اختصاص داده است که به زودی قرادادهای مربوطه با طرح های منتخب منعقد می شود.

انتهای پیام/


[ad_2]