صادرات تولیدات منطقه آزاد ارس به ۱۷ کشور دنیا
صادرات تولیدات منطقه آزاد ارس به ۱۷ کشور دنیا

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در حوزه صنعت، کشاورزی توفیقات خوبی کسب شده است، گفت: ارس به قطب گلخانه‌ای تبدیل شده و محصولات این منطقه به ۱۷ کشور صادر می‌شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، مجید کیانی، مدیرعامل منطقه آزاد ارس ظهر امروز در جشن بین‌المللی ژئوپارک ارس اظهار کرد: سبد توسعه اقتصادی […]



مدیرعامل منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در حوزه صنعت، کشاورزی توفیقات خوبی کسب شده است، گفت: ارس به قطب گلخانه‌ای تبدیل شده و محصولات این منطقه به ۱۷ کشور صادر می‌شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، مجید کیانی، مدیرعامل منطقه آزاد ارس ظهر امروز در جشن بین‌المللی ژئوپارک ارس اظهار کرد: سبد توسعه اقتصادی ارس متنوع است که این یکی از تفاوت‌های مهم منطقه آزاد ارس است، از این‌رو به دنبال توسعه و توازن آن هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت، کشاورزی توفیقات خوبی کسب شده است، گفت: ارس به قطب گلخانه‌ای تبدیل شده و محصولات این منطقه به ۱۷ کشور صادر می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس ادامه داد: به علت قرارگیری ارس در جاده ابریشم می‌توان این منطقه را گزینه خوبی برای ترانزیت دانست.

وی با اشاره بر اینکه در نوروز امسال ارس بیشترین گردشگر را داشته است، گفت: آثار و شواهد تاریخی نشان از تاریخ پربار است که از آنها به پل‌های ارس، کاروانسرای خواجه نظر و ۱۵ اثر تاریخی ثبت شده را می‌توان نام برد.

کیانی یادآور شد: ما دنبال توسعه زیرساخت‌ها اعم از راه‌، تکمیل شبکه بهداشت، تقویت ریلی، تکمیل زنجیره خدمات، برندینگ و معرفی بهتر ارس هستیم.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به افتتاح دو هتل، بیان داشت: ظرفیت‌های ارس کمتر معرفی شده است،  ارس یک پکیج بزرگ برای گردشگری است. 

وی متذکر شد: در ژئوپارک ارس نیز در حال تکمیل زیرساخت، خدمات و برندینگ هستیم همچنین به دنبال این هستیم تا ارس را از گردشگری خرید به سمت بوم گردی و زمین‌گردی و ژئوتوریسم برسانیم.‌

کیانی گفت: این شروع راه است؛ متخصصین مربوطه از ۳۰ سایت ژئوسایت بازدید کرده و ۱۲ مورد ثبت شدند و قطعا در این راه به همراهی همه مسؤولان نیازمندیم.

پایان پیام/۶۰۰۲۷/س