شکست انحصار کشورهای اروپایی در تولید لوله‌های فلزی  ترمز خودرو توسط جوانان کلیبری
شکست انحصار کشورهای اروپایی در تولید لوله‌های فلزی  ترمز خودرو توسط جوانان کلیبری

[ad_1] یک شرکت دانش بنیان در کلیبر خط تولید لوله‌های فلزی ترمز خودرو را که در انحصار چند کشور اروپایی بود افتتاح کرد به گزارش قلم پرس،از کلیبر،  جبارعلی ذاکری معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در آئین افتتاح  تولید لوله‌های فلزی ترمز در یک شرکت دانش بنیان تولید قطعات خودرو اظهار کرد: آذربایجان شرقی یکی از […]

[ad_1]


یک شرکت دانش بنیان در کلیبر خط تولید لوله‌های فلزی ترمز خودرو را که در انحصار چند کشور اروپایی بود افتتاح کرد

به گزارش قلم پرس،از کلیبر،  جبارعلی ذاکری معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در آئین افتتاح  تولید لوله‌های فلزی ترمز در یک شرکت دانش بنیان تولید قطعات خودرو اظهار کرد: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیشرو در تولید قطعات خودرو می باشد که علاوه بر تامین نیاز صنایع خودروسازی موجب اشتغال هزاران نفر در این واحدهای تولیدی شده است.

وی افزود: با وجود اینکه کلیبر جزو مناطق کمتر توسعه یافته می باشد اما در سال‌های اخیر کارهای ارزشمندی در حوزه‌های مختلف بخصوص تولید قطعات خودرو انجام شده و مدیریت ارشد استان و استانداری آذربایجان‌شرقی نیز حامی متقاضیان سرمایه‌گذاری در این منطقه است.

ذاکری به موقعیت ویژه منطقه کلیبر در زمینه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و بخصوص همجواری بامنطقه آزاد ارس اشاره کرد واین شهرستان را سرشار از پتانسیل های مختلف برای سرمایه‌گذاری ذکر کرد و بر ضرورت تداوم برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاران در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال منطقه تاکید کرد. 

 

شکست انحصار کشورهای اروپایی توسط جوانان متخصص کلیبری

حسین حاتمی نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از تلاش‌های انجام شده توسط این شرکت در راستای خودکفایی در صنایع قطعات تولید خودرو گفت: با وجود تلاش دشمنان در ارائه تحریم‌های ظالمانه خوشبختانه به دست فرزندان غیور این مرزوبوم شاهد تولید قطعاتی هستیم که پیش از این از کشورهای اروپایی با ارزبری زیادی وارد می‌کردیم. 

وی افزود امروز بزرگترین افتخار ما  شکست انحصار کشورهای اروپایی و تولید این قطعات در منطقه کلیبر توسط متخصصان شرکت دانش بنیان هوراند پلاستیک هستیم که با افتخار نماد ساخت ایران که نشان غرور ملی ماست روی این تولیدات حک شده است.

حمیدرضا صمدی رئیس هیات مدیره هلدینگ رایزکو همچنین در این مراسم با تاکید بر پیگیری این مجموعه بر رفع موانع تولید  وایجاد اشتغال در مناطق محروم  اعلام کرد، هلدینگ رایزکو در ۶ استان با ۲۳ واحد تولیدی و ۵ هزار نفر نیروی انسانی فعالیت می‌کند که از این تعداد امروز در هوراند پلاستیک کلیبر در نقطه صفر مرزی از ۱۵۰ نفر به ۲۰۰ نفر می‌رسد.

وی افزود:  این خط با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳ میلیون دلار افتتاح می‌گردد که نوآوری و حل مشکلات زیست محیطی از اهداف اصلی همه پروژه ‌های رایزکو است و این خط نیز به دلیل روکش های ترمز پلی آمید قابل برگشت به محیط زیست است.

وی در بخشی دیگر سخنانش نیز با اینکه در روز  ۸/۸/۸۸ تصمیم گرفتیم تا ۴۰ پروژه را در روز ولادت امام هشتم راه‌اندازی کنیم و امروز شاهد افتتاح ۱۲ امین پروژه بودیم.

امیررضا کلانتری مدیر سایت هوراند پلاستیک در کلیبر  نیز در این آئین گفت: امروز شاهد گشایش دومین طرح ملی در طی ۸ ماه گذشته در هوراند پلاستیک هستیم که  حدود ۸ ماه پیش این سالن با هدف تولید اتصالات سیستم سوخت رسانی افتتاح شد و امروز شاهد افتتاح خط تولید لوله‌های فلزی سیستم ترمز هستیم.

این مسئول سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح را ۱۵۰ میلیارد ریال و ۳ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: با افتتاح این خط از خروج سالانه ۵ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌شود.

کلانتری همچنین با بیان اینکه با افتتاح این خط ۸۰ درصد نیاز داخل تامین خواهد شد گفت: با گشایش خط لوله‌های فلزی ترمز برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی شد.

پایان پیام/


[ad_2]