شکایت نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از وزیر جهاد کشاورزی و صمت
شکایت نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از وزیر جهاد کشاورزی و صمت

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بی تدبیری و ناکارآمدی دولت در بحث دامداران، مشهود است و متاسفانه هیچگونه اقدام و حرکت مثبتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی دیده نشده است. وی افزود: به علت ترک فعل و ناکارآمدی […]

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بی تدبیری و ناکارآمدی دولت در بحث دامداران، مشهود است و متاسفانه هیچگونه اقدام و حرکت مثبتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی دیده نشده است.

وی افزود: به علت ترک فعل و ناکارآمدی موجود، شخصا از وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صمت به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کردم و خواستار برگزاری جلسه در اسرع وقت شدم.

مقتدایی مطرح کرد: همچنین شکایت جمعی از وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صمت را با همراهی سایر همکاران در قالب اعمال ماده ۲۳۴ رقم زدیم و این شکایت امروز به هیات رئیسه مجلس ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه از حق دامداران کوتاه نمی آییم، ادامه داد: محورهای شکایت عدم اجرای درست و اجرای ناقص قوانینی همچون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی، نظام جامع دامپروری،  اقزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی و… است.

مقتدایی با بیان اینکه بارها با دولت مکاتباتی در این زمینه داشته ایم و خواستار این شدیم که دولت به داد دامداران برسد، تصریح کرد: دامداران به علت گرانی، نبود نهاده و در نهایت عدم توانمندی مالی برای تامین آذوقه، دام های مولد و صغیر خود را به کشتارگاه می برند. این روند در آینده ای نه چندان دور موجب افزایش بی رویه قیمت گوشت و محصولات لبنی می گردد و در صورت عدم مدیریت صحیح، کشور را از مسیر خودکفایی به مسیر واردات هدایت می کند. مکاتبات متعدد مجلس با دولت مخصوصا وزارت جهاد کشاورزی و عدم رفع مشکلات، بیانگر عدم مدیریت صحیح در مجموعه های متولی می باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی آنگونه که باید و شاید عمل نکرد، روزی بحث گرانی مرغ، روزی نهاده های دامی صنعت دام و صنعت غلات و این روزها بحث دامداران و گرانی محصولات لبنی و… می شنویم، این ها از وظایف اصلی وزارت جهاد کشاورزی است که امیدواریم در این روزهای پایانی دولت، این وزارتخانه اقدام موثری در حل مشکلات انجام دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: همچنین در نامه ای به رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار ورود فوری این سازمان و نظارت لازم و همچنین برخورد با ترک فعل های صورت گرفته از سوی متولیان امر در خصوص  وضعیت کنونی دامداران شدم.

انتهای پیام/