شهین باهر: امروز شهرداری را بدون بدهی معوقه تحویل مهندس رنجبر می‌دهیم
شهین باهر: امروز شهرداری را بدون بدهی معوقه تحویل مهندس رنجبر می‌دهیم
شهردار سابق تبریز گفت: دوره پنجم مدیریت شهری، اولین دوره‌ای بود که به‌رغم وضعیت بد اقتصادی کشور، بدهی شهرداری افزایش نیافت و امروز شهرداری را بدون بدهی معوقه تحویل مهندس رنجبر می‌دهیم.

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر در آئین تودیع خود به عنوان شهردار سابق تبریز اظهار کرد: چهار سال پیش وقتی خدمت امام جمعه شهرمان رسیدم، ایشان فرمودند که اعتماد از دست رفته مردم را بازگردانید و با فساد مبارزه کنید. من هم عرض کردم که با فساد مبارزه می‌کنم و یا فساد را بر می‌چینیم و یا فساد من را برمی‌دارد.

وی ادامه داد: در دوره پنجم شورا، با انباشت نیرو و بدهی‌ها و رویه‌های نامرسومی که باب شده بود، کارمان را شروع کردیم. آن دوره، دوره خاصی بود و تاکنون آن‌همه مشکل یک‌ جا جمع نشده بود. مشکلاتی مثل انباشت نیرو، بدهی، کرونا، تحریم و … که با همت شورا و دستگاه‌های مختلف توانستیم کارها را پیش ببریم.

ایرج شهین باهر عنوان کرد: ما با دویست درصد افزایش قیمت مواجه بودیم و دولت نیز کم‌ترین کمک را به ما کرد. در آن دوره، حتی یک متر نیز تغییر کاربری فضای سبز اتفاق نیفتاد. اولین دوره‌ای بود که نیروی انسانی، نه تنها افزایش نیافته است، بلکه کاهش یافت و اولین دوره‌ای بود که تبریز صاحب برنامه شد. برنامه پنج ساله و چشم‌انداز ۱۲ ساله برای تبریز تدوین شد و تبریز با برنامه اداره شد.

وی افزود: برای اولین بار بود که طرح‌های تفصیلی، طرح جامع و برنامه‌های شهرداری در اختیار مردم قرار گرفت که حق قانونی آنها بود. اولین دوره‌ای بود که کاربری مسکونی تبدیل به پارک و فضای سبز شد و اولین دوره‌ای بود که شفافیت به معنای واقعی اتفاق افتاد و همه قراردادها را در سایت قرار دادیم.

شهردار سابق تبریز گفت: دوره پنجم مدیریت شهری، اولین دوره‌ای بود که به‌رغم وضعیت بد اقتصادی کشور، بدهی شهرداری افزایش نیافت و امروز شهرداری را بدون بدهی معوقه تحویل مهندس رنجبر می‌دهیم. اولین دوره‌ای بود که سامانه‌های شفافیت چک، املاک و ماشین‌آلات راه‌اندازی شد و ۳۵۰۰ ملک که گم شده بود، شناسایی شده و سه میلیون متر مربع برای املاک شهرداری سند گرفته شد که سند عمارت شهرداری نیز از آن جمله است.

ایرج شهین باهر، بازگرداندن ۷۰۰ میلیارد تومان به اموال شهرداری، افزایش بودجه عمرانی نسبت به بودجه جاری، به صفر رساندن ترک تشریفات، تجهیز بازار بزرگ تبریز به شیر هیدارت و ایمنی‌سازی و کف‌سازی کل بازار، پرداخت سه هزار میلیارد به هزینه‌های احداث و تجهیز متروی تبریز، توزیع ۹۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر، انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر، احداث ۶۰ پارک محله‌ای و کاشت یک میلیون اصله نهال در سطح شهر را کارنامه‌ای درخشان از مدیریت سابق مجموعه شهری تبریز عنوان کرد.

وی افزود: این اتفاقات خوب نمی‌افتاد مگر با حمایت امام جمعه محترم تبریز و مدیریت استاندار استان و همیاری فرماندار و حمایت و همراهی شورای دوره پنجم که از جمله پاکدست‌ترین، متخصص‌ترین و دلسوزترین اعضای ادوار مختلف شورا بودند.

شهردار سابق تبریز ضمن تقدیر از حمایت و همراهی تمامی دستگاه‌های استان، تصریح کرد: این اتفاقات در سایه تلاش و همراهی تمامی کارکنان شهرداری است که از همین جا دست همه آنها را می‌بوسم.

ایرج شهین باهر در پایان با اشاره به اینکه در کنار اعضای شورای دوره ششم شهر تبریز جهت همفکری خواهد بود، عباس رنجبر را به عنوان نیروی متخصص و پاکدست دانست و برای وی آرزوی موفقیت کرد.