شهرداری پای ثابت برنامه‌های فرهنگی شهر است
شهرداری پای ثابت برنامه‌های فرهنگی شهر است

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر عصر امروز در آیین اختتامیه جشنواره موغام اظهار کرد: شهرداری به غیر از مشارکت در برنامه‌های فرهنگی دیگر ارگان‌ها و نهادها، اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه کرده است. وی افزود: علاوه بر این موضوع، در چهار ماه و ده روزی که در خدمت شهر و شهروندان […]

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر عصر امروز در آیین اختتامیه جشنواره موغام اظهار کرد: شهرداری به غیر از مشارکت در برنامه‌های فرهنگی دیگر ارگان‌ها و نهادها، اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه کرده است.

وی افزود: علاوه بر این موضوع، در چهار ماه و ده روزی که در خدمت شهر و شهروندان تبریزی هستیم، برنامه‌های مختلفی همچون  بزرگداشت  سالروز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و جشنواره جام پرچم را با ۹ هزار نفر شرکت‌کننده و در طی بیش از یک ماه در سالن‌های متعدد و با حضور هیئت های مختلف ورزشی اجرا کردیم که در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی ادامه داد: این جشنواره در راستای تشویق جوانان به امر ورزش همگانی و ورزش قهرمانی و هم استعدادیابی بین جوانان و نوجوانان به اجرا درآمده است.

شهردار تبریز تصریح کرد: امروز نیز بعد از هشت سال دوباره جشنواره موغام را برگزار کردیم که در سه چهار ماه گذشته با برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی انجام شده، در کنار انجمن موسیقی این برنامه را اجرایی کردیم.

وی اضافه کرد: تلاش داریم برنامه‌های فرهنگی شهر را ادامه داده و در راستای تدوین برنامه‌های کلان فرهنگی شهر تبریز و بر اساس داشته‌ها و پتانسیل‌های‌ موجود، برای سال آینده نیز برنامه‌های خاصی داشته باشیم که برخی از این موارد اعلام شده و برنامه‌ریزی خواهد شد.

رنجبر با اشاره به بودجه فرهنگی شهر خاطرنشان کرد: اساس برگزاری هر برنامه‌ای تأمین اعتبار و منابع مالی آن است که در شش‌ماه اول سال جاری تلاش هایی صورت گرفته و هزینه‌هایی شده و تمامی بودجه اختصاص داده شده برای برنامه های فرهنگی تمام شده بود، ولی ما تلاش کردیم با تامین منابع مالی این برنامه‌هایی مثل جام پرچم، جشنواره موغام و ایام شهادت سردار سلیمانی را برگزار کنیم.

شهردار تبریز ابراز داشت: برای سال آینده، در تمام مناطق بودجه‌ای برای شهر دوستدار کودک تعیین کردیم که در تمام مناطق اجرایی می شود و در هر منطقه برای برنامه‌های فرهنگی بودجه خاص تعیین شده است که این منابع مالی غیر از بودجه‌ای است که برای سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی اختصاص دادیم.

رنجبر با اشاره به برنامه‌ای آتی فرهنگی شهر نیز گفت: تلاش داریم این جشنواره‌ها را به طور ممتد و بدون وقفه برگزار کرده  و روی زمان برگزاری آنها برنامه‌ریزی کنیم که سالانه و یا دو سال یک بار باشد و یا یک سال جشنواره موسیقی محلی و سال بعد جشنواره موغام برگزار شود، ولی، تلاش داریم برنامه‌هایی متنوع و قابل قبول برای مردم باشد.

وی افزود: شهروندان در دوران پساکرونا نیازهای خاصی خواهند داشت و قطعا نیاز دارند که در دوران پساکرونا به شادابی و نشاط اجتماعی برسند و ما تلاش خواهیم کرد که محوریت تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری، نشاط و شادابی اجتماعی باشد.