شرکت پالایش نفت تبریز در حمایت از اشتغال نقش بسیار مهمی دارد
شرکت پالایش نفت تبریز در حمایت از اشتغال نقش بسیار مهمی دارد
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: شرکت پالایش نفت تبریز نقش بسیار مهمی در حمایت از اشتغال در استان داشته و بر همین اساس امیدواریم در راستای ادامه حیات این واحدهای تولیدی اقدامات خوبی انجام شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، موسی خلیل اللهی به منظور بررسی مشکلات زیست محیطی شرکت پالایش نفت تبریز ، با بیان اینکه اولویت های دستگاه قضایی استان بر اساس برنامه های تحولی رئیس قوه قضائیه، حفظ حقوق عامه، حمایت از تولید و سرمایه گذاری مشروع و مبارزه با مفاسد در همه شئون است، اظهار داشت: در خصوص شرکت پالایش نفت تبریز ۳ مولفه حمایت از تولید و سرمایه گذاری مشروع و اشتغال و حقوق عامه در کنار هم قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی دستگاه مبارزه با فساد است، افزود: قوه قضائیه مصمم به مبارزه با فساد بوده و با توجه به اقدامات اخیر شاهد بودیم که این مساله را از داخل قوه قضائیه شروع کرده و پیام این اقدامات برای جامعه این بوده که خط قرمزی برای تشکیلات قوه قضائیه وجود ندارد و هر کجا فسادی اتفاق بیفتد برخورد می شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه کرد: در کنار مبارزه با فساد یکی از اقدامات دیگرش حفظ اشتغال موجود و کمک به ایجاد اشتغال و تولید و حمایت از سرمایه گذاری مشروع است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تاکیدات آیت الله رئیسی نباید اجازه دهیم حتی یک نفر بیکارشده و واحد تولیدی تعطیل شود، در استان آذربایجان شرقی ۵۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ استان با حمایت قوه قضائیه به چرخه تولید برگشته و حتی در برخی موارد صادرات نیز انجام می شود.

خلیل اللهی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف دستگاه قضایی طبق قانون اساسی حفظ حقوق عامه بوده که در این خصوص دادستان مرکز استان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نقش بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در خصوص برخی مشکلات شرکت پالایش نفت تبریز تلاش کرده ایم بدون ایجاد مشکل برای اشتغال و تولید، حفظ حقوق عامه تامین شود و البته با توجه به گزارش های ارسالی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال در واقع به پیشگیری از وقوع جرم و بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند، گفت: شرکت پالایش نفت تبریز نقش بسیار مهمی در حمایت از اشتغال در استان داشته و بر همین اساس امیدواریم در راستای ادامه حیات این واحدهای تولیدی اقدامات خوبی انجام شود.