شادی و امیدواری، انتظار جامعه امروزی از تئاتر
شادی و امیدواری، انتظار جامعه امروزی از تئاتر
شهردار تبریز گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه امروزی، انتظار می‌رود هنرمندان تئاتر با پرداختن به نمایش‌نامه‌های امیدوارکننده و شاد، گام‌هایی برای افزایش نشاط اجتماعی بردارند.

ایرج شهین‌باهر شامگاه دیروز پس از تماشای نمایش «زندگی یک رویاست» در جمع هنرمندان تئاتر اظهار کرد: تبریز مهد و مکتب بسیاری از هنرهاست و همین ما را ملزم می‌کند که بیش‌تر در کنار هنرمندان باشیم و در راستای حل مشکلات آنان تلاش کنیم.

او ادامه داد: طبق قانون شهرداری‌ها نمی‌توانند به صورت مستقیم در حوزه‌های هنری همچون تئاتر ورود پیدا کرده و اقدام به ساخت سالن اجرا یا خرید تجهیزات کنند اما تمام تلاش ما این است که یاری‌گر دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

شهردار تبریز همچنین تصریح کرد: متاسفانه در کشورمان مدیریت واحد شهری وجود ندارد اما شهروندان از ما انتظار مدیریت واحد شهری دارند و ما هم سعی می‌کنیم انتظار شهروندان عزیز را بی‌جواب نگذاریم.

شهین‌باهر با بیان اینکه تمام سالن‌های شهرداری تبریز به صورت رایگان در اختیار هنرمندان تئاتر قرار می‌گیرد، افزود: شهرداری تبریز با اهدا زمین یا بنای رایگان زمینه‌های ساخت سالن‌های جدید تئاتر را فراهم می‌کند اما اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به عنوان متولی اصلی این حوزه باید پیگیر موضوع باشد.