سوریه با اتکا به الگوی مقاومت، «میدان» و «دیپلماسی» را به نفع مردم رقم زد
سوریه با اتکا به الگوی مقاومت، «میدان» و «دیپلماسی» را به نفع مردم رقم زد

خبرگزاری میزان – «علی باقری‌کنی»، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در دیدار «شفیق دیوب»، سفیر سوریه در ایران، سوریه را پیروز میدان­‌های نبرد و دیپلماسی توصیف کرد و گفت: پاک­سازی بخش اعظم خاک سوریه از لوث وجود تروریست‌ها، گواه قاطع پیروزی سوریه در میدان نبرد و درخواست گشایش سفارت از سوی […]

خبرگزاری میزان – «علی باقری‌کنی»، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در دیدار «شفیق دیوب»، سفیر سوریه در ایران، سوریه را پیروز میدان­‌های نبرد و دیپلماسی توصیف کرد و گفت: پاک­سازی بخش اعظم خاک سوریه از لوث وجود تروریست‌ها، گواه قاطع پیروزی سوریه در میدان نبرد و درخواست گشایش سفارت از سوی دولت­‌های ناکام حامی ترویست‌­ها و تقاضای بخشش از دولت و مردم سوریه، نشان بارز موفقیت سوریه در میدان دیپلماسی است.

وی با اشاره به این که امریکا و اروپا به­­ صورت هم‌­افزا از ظرفیت مراجع حقوق بشری بین‌­المللی علیه کشور‌های مستقل مانند ایران و سوریه سوءاستفاده می‌­کنند، تصریح کرد: همکاری جدی‌­تر و مؤثرتر دولت­‌های جبهه مقاومت از جمله ایران و سوریه برای افشای حقیقت ضدبشری سیاست‌­ها و اقدام­‌های امریکا و اروپا علیه ملت‌­های منطقه در مراجع بین‌­المللی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

باقری‌کنی با بیان نقش بارز و برجسته سردار سلیمانی در مبارزه منطقه‌­ای با تروریسم دولتی، تروریسم تکفیری و تروریسم جاهلیت مدرن، بیان کرد: اصلی‌­ترین دستاورد بیش از بیست سال تلاش و مجاهدت سردارسلیمانی در منطقه بسترسازی برای تکامل گفتمان و جریان مقاومت و تبدیل آن از یک موجودیت محدود واکنشی و سلبی به یک الگوی حکمرانی بر اساس اصول، مبانی و ارزش‌­های مقاومت است.

معاون امور بین‌­الملل رئیس قوه قضاییه در ادامه افزود: الگوی حکمرانی مقاومت علاوه بر این که کارایی خود را در مقابله با اشغالگری و تجاوزگری امریکا و صهیونیست­‌ها و دیگر عوامل منطقه‌­ای آن‌ها به اثبات رسانده است، کارآمدترین الگو برای تأمین منافع ملت‌­های مستقل و اداره جامعه رو به پیشرفت بر اساس خواست مردم است.

باقری کنی با اشاره به این که در حال حاضر مقاومت از همیشه قوی‌­تر و صهیونیست­‌ها از همیشه ضعیف‌­تر هستند، گفت: هنگامی که موشک سرگردان سوریه در نزدیکی مهم‌­ترین و حساس‌­ترین مرکز تولید سلاح­‌های کشتار جمعی صهیونیست‌­ها فرود می‌­آید و گنبد آهنین دفاعی به عایق پنبه‌­ای تبدیل می‌­شود، وضعیت صهیونیست­‌ها در قبال موشک­‌های نقطه‌­زن مقاومت از هم اکنون مشخص است.

سفیر سوریه با استقبال از همکاری‌های حقوق بشری دو کشور برای ارائه الگوئی جدید به جهان تاکید کرد: سیاست‌های استعمارگرایانه امریکا و متحدین آن و تحریم‌های غیر قانونی که بر ملت‌ها تحمیل می‌کنند، دورویی آن‌ها و دروغ بودن ادعای حمایت از حقوق بشر را برای همگان آشکار کرده‌­است.

وی تحریم را بزرگ‌ترین نقض حقوق بشر و جنایت جنگی خواند و تأکید کرد: جای تأسف است که امریکا و اروپا از حقوق بشر برای پیشبرد اهداف سیاسی و گسترش سلطه خود بر سایر کشور‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

شفیق دیوب با تأکید بر ضرورت همکاری ایران و سوریه برای مقابله با سوءاستفاده کشور‌های غربی از حقوق بشر خاطر نشان کرد: محور مقاومت باید آینده منطقه را برای تحقق منافع ملت‌های آن رقم بزند.

انتهای پیام/