سه ماموریت قوه قضاییه در ارتباط با موضوع انتخابات
سه ماموریت قوه قضاییه در ارتباط با موضوع انتخابات

خبرگزاری میزان – «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضاییه، امروز (سه‌شنبه چهارم خرداد ماه) در چهل و چهارمین نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه‌های مختلف، به سوالات آن‌ها پاسخ داد. طبق روال هفته‌های گذشته این نشست خبری به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به آدرس (https://www.aparat.com/simayeedalat/live) پخش می‌شود. در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در […]

خبرگزاری میزان – «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضاییه، امروز (سه‌شنبه چهارم خرداد ماه) در چهل و چهارمین نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه‌های مختلف، به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

طبق روال هفته‌های گذشته این نشست خبری به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به آدرس (https://www.aparat.com/simayeedalat/live) پخش می‌شود.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

کاهش زمان رسیدگی و اطاله دادرسی در سازمان قضایی نیروهای مسلح

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ – ۱۱:۰۶

اسماعیلی بیان کرد: در سازمان قضایی نیروهای مسلح همانند سایر واحدهای قضایی با کاهش زمان رسیدگی و اطاله دادرسی مواجه بودیم که به میزان ۷ درصد کاهش داشته است.

نگاهی به فعالیت‌های معاونت حقوقی قوه قضاییه در سال ۹۹

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ – ۱۱:۰۱

سخنگوی قوه قضاییه در بیان ارائه گزارشی از فعالیت های معاونت حقوقی قوه قضاییه در سال ۹۹ گفت: در معاونت حقوقی قوه قضاییه در سال ۹۹ قریب به یکصد لایحه، دستورالعمل ، آیین نامه و بخشنامه تهیه شده که بخش قابل توجهی نهایی شده و بخشی در دولت و مجلس قرار دارد/ لایحه حفظ صیانت، کرامت و تعیین امنیت بانوان جامعه در فرصتی کوتاه تهیه و تدوین کردیم، در دولت نیز نهایی شده و امروز در مجلس است/ اسناد، دستورالعملها و بخشنامه هایی که مرجع تصویب آن قوه قضاییه و دولت بوده در دستور کار قرار گرفته است؛ مانند سند امنیت قضایی، سند تحول قضایی، دستورالعمل مقابله با ترک فعل ها و …

سه ماموریت قوه قضاییه در ارتباط با موضوع انتخابات

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ – ۱۰:۵۸

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: قوه قضاییه در فرایند اجرا و نظارت بر نحوه برگزاری بر انتخابات مداخله ای ندارد/ قوه قضاییه در موضوع انتخابات سه ماموریت پیشگیری از وقوع جرم، رسیدگی به جرایم و تخلفات احتمالی و نظارت بر حسن اجرای قانون در دستگاه های اجرایی را بر عهده دارد.

قوه قضاییه در دوره اخیر توانسته تحولاتی را ایجاد و تداوم آنرا برای آینده ریل گذاری کند

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ – ۱۰:۵۶

اسماعیلی بیان کرد: امام (ره) ما شخصیتی تحول خواه و تحول آفرین بودند و فرمانده بزرگ میدان بودند/ تحول مبتنی بر مکتب امام جامعه و ملت را از روحیه خمودگی و تسلیم به تحرک، میدان داری و مطالبه گری مبدل ساخت و جامعه ما را از احساس حقارت و ناتوانی به احساس عزت و اعتماد به نفس رساند/ خرسندیم قوه قضاییه در دوره اخیر که دوره تحول نام گرفته توانسته با الهام گرفتن از امامین انقلاب در عرصه های مختلف قضایی، اداری و حمایت از تولید و کارآفرینی و مبارزه با فساد تحولاتی را ایجاد و تداوم آنرا برای آینده ریل گذاری کند.

پیروزی جبهه مقاومت امتداد راهبردی آزادی خرمشهر و مکتب شهید سلیمانی بود

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ – ۱۰:۵۳

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای چهل و چهارمین نشست خبری خبری خود با اصحاب رسانه گفت: پیروزی جبهه مقاومت در نبرد شمشیر قدس در دفاع از قبله اول مسلمانان مصداقی از دفاع از حرم الهی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه و امتداد راهبردی آزادی خرمشهر و جبهه مقاومت و مکتب شهید سلیمانی بود.

در حال تکمیل/