سنگ بنای صنعت خودرو به درستی قرار داده نشده است
سنگ بنای صنعت خودرو به درستی قرار داده نشده است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: این روش که درهای ورودی کشور را بر روی خودروهای وارداتی ببندیم و با اعمال تعرفه بالا، واردات را محدود کنیم تا خودروسازان یکه تازی کنند صحیح نیست. به گزاش قلم پرس ،رضا علیزاده در خصوص وضعیت صنعت خودرو کشور و همچنین کنترل بازار خودرو، گفت: متاسفانه خودروسازان کشور در […]

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: این روش که درهای ورودی کشور را بر روی خودروهای وارداتی ببندیم و با اعمال تعرفه بالا، واردات را محدود کنیم تا خودروسازان یکه تازی کنند صحیح نیست.

به گزاش قلم پرس ،رضا علیزاده در خصوص وضعیت صنعت خودرو کشور و همچنین کنترل بازار خودرو، گفت: متاسفانه خودروسازان کشور در حق مردم، بیت المال و ملت جفا کرده‌اند و مقصر این موضوع شخص و یا مدیر خاصی نیست.

سنگ بنای صنعت خودرو به درستی قرار داده نشده است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سنگ بنای صنعت خودروسازی در کشور به درستی گذاشته نشده و این مسیر غلط درحال ادامه داده شدن است، تصریح کرد: درحال حاضر که مشاهده می‌کنیم به بن بست رسیده‌ایم به دنبال نقاط ضعف و اشکالات موجود در صنعت خودور هستیم.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چندین سال است که کارشناسان اعلام می‌کنند رویه فعلی صنعت خودرو سازی با شیوه کنونی نادرست است، ادامه داد: این روش که درهای ورودی کشور را بر روی خودروهای وارداتی ببندیم و با اعمال تعرفه بالا، واردات را محدود کنیم تا خودروسازان یکه تازی کنند صحیح نیست.

علیزاده با تاکید بر اینکه با صرف بیت المال و به خطر انداختن جان مردم برای خودروسازان بازار انحصاری ایجاد کرده‌ایم، عنوان کرد: صنعت خودرو تنبل به بار آمده و پاسخگوی نیاز کشور نیست و از سوی دیگر بالا بودن قیمت تمام شده محصولات آنها به واسطه بالا رفتن نرخ ارز و تورم نیست بلکه عمدتا به دلیل سوء مدیریت در سیستم به وجود آمده.

خودروسازان افزایش قیمت را به‌خوبی آموخته‌اند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه خودروسازان تاکنون به خودشان زحمت نداده‌اند تا قیمت محصولات تولیدی و هزینه‌های سربار را کاهش دهند، گفت: خودروسازان کوتاه ترین راه که افزایش قیمت و بالا بردن دریافتی از مردم است را به خوبی آموخته‌اند و راهی غیر از این را بلد نیستند./