سفیر آفریقای جنوبی: انقلاب اسلامی ایران در واقع انقلاب ما بود
سفیر آفریقای جنوبی: انقلاب اسلامی ایران در واقع انقلاب ما بود

[ad_1] سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران در واقع انقلاب ما بود، چرا که به ما اطمینان داد همان طور که مردم ایران می توانند تغییر ایجاد کنند، مردم آفریقای جنوبی نیز توانایی ایجاد تغییر را دارند و مردم ما ملت ایران را به عنوان الگو برای خود برگزیدند. به گزارش قلم […]

[ad_1]


سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران در واقع انقلاب ما بود، چرا که به ما اطمینان داد همان طور که مردم ایران می توانند تغییر ایجاد کنند، مردم آفریقای جنوبی نیز توانایی ایجاد تغییر را دارند و مردم ما ملت ایران را به عنوان الگو برای خود برگزیدند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، ویکا مازوی کومالو صبح امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی، ایران روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود را با نظام آپارتاید قطع کرده و از جنبش آزادی‌خواهی مردم ما در عمل حمایت کرد و نلسون ماندلا به عنوان پدر ملت آفریقای جنوبی، برای قدردانی از زحمات ملت و دولت ایران دو بار به ایران آمد.

ویکا مازوی کومالو ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در واقع انقلاب ما بود، چرا که به ما اطمینان داد همان طور که مردم ایران می توانند تغییر ایجاد کنند، مردم آفریقای جنوبی نیز توانایی ایجاد تغییر را دارند و مردم ما ملت ایران را به عنوان الگو برای خود برگزیدند.

وی به سفر وزیر امور خارجه ایران به آفریقای جنوبی اشاره کرد و آن را نشانه همبستگی دو کشور دانست و گفت: سفر آقای وزیر به آفریقای جنوبی جهت شرکت در اجلاس بریکس و همچنین شرکت در کمیسیون مشترک با آفریقای جنوبی که ماه آینده برگزار خواهد شد و از طرفی همراهی رئیس جمهور ایران در بازدید از آفریقای جنوبی نشان دهنده این ایست که روابط ایران و آفریقای جنوبی لرزش پذیر نبوده و مستحکم است.

سفیر آفریقای جنوبی گفت: جلسات بسیار خوب اقتصادی در تبریز با شرکت های مختلف داشتیم و معتقدیم زمینه حضور این شرکت ها در آفریقای جنوبی وجود دارد، به طوری که با برخی از این شرکت ها برای مراودات اقتصادی توافق هایی نیز انجام دادیم.

کومالو به سفر قبل خود به تبریز اشاره کرد و گفت: متاسفانه همه توافق هایی که در سفر قبلی به تبریز داشتیم به نتیجه نرسید و دلیل آن همه گیری بیماری کرونا بود که به ما اجازه نداد در این زمینه فعالیت کنیم؛ اما اکنون زمینه برای پیگیری توافق‌ها مساعد است.

پایان پیام/


[ad_2]