سفر هیأت نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور به استان چهارمحال و بختیاری
سفر هیأت نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور به استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری میزان – در راستای اصل ۱۶۱ قانون اساسی و به منظور بررسی روند رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای آیین‌های دادرسی حقوقی و کیفری در دفاتر و شعب دادگاه ها، غلامرضا انصاری، معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور در رأس هیأتی متشکل از قضات و مدیران عالی رتبه دیوان به استان چهارمحال و بختیاری […]

خبرگزاری میزان – در راستای اصل ۱۶۱ قانون اساسی و به منظور بررسی روند رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای آیین‌های دادرسی حقوقی و کیفری در دفاتر و شعب دادگاه ها، غلامرضا انصاری، معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور در رأس هیأتی متشکل از قضات و مدیران عالی رتبه دیوان به استان چهارمحال و بختیاری عزیمت کرد.

انصاری در نشستی با اشاره به اهداف بازرسی‌ها اظهار کرد: یکی از هدف‌های مهم ما در این بازرسی‌ها شناسایی توانمندی هر شعب به لحاظ علمی و حقوقی و آموزش به همکاران قضایی برای رفع نواقص است.

معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور رویه اعمال نظارت را به دو صورت سیستمی و میدانی عنوان کرد و گفت: در نظارت سیستمی تنها چکیده‌ای از پرونده و روند دادرسی تا زمان صدور و اجرای حکم قابلیت بررسی دارد؛ حال آنکه به منظور نظارت بر کل پرونده و آگاهی از رعایت کامل مفاد آیین‌های دادرسی ما ناچار به نظارت میدانی و حضور فیزیکی در شعب و محاکم هستیم.

بیشتر بخوانید:

وی خاطرنشان کرد: ماحصل این بازرسی‌ها در جلسه‌ای با حضور ریاست دیوان عالی کشور تبیین و در پایان گزارش نهایی به محضر ریاست قو قضاییه تقدیم خواهد شد.

پیش از سخنان معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور؛ احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گزارشی اجمالی از وضعیت حوزه‌های قضایی این استان و نیرو‌های قضایی و اداری شاغل در این حوزه را برای اطلاع حاضران ارائه کرد.

اعضاء هیأت نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور طی مدت یک هفته از تمامی حوزه‌های قضایی استان چهارمحال و بختیاری بازدید و روند رسیگی به پرونده‌های حقوقی و کیفری را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

انتهای پیام/