سراب رنگ انتخابات گرفت
سراب رنگ انتخابات گرفت

به گزارش قلم پرس از سراب، تایید همه ۳۵ نامزد ثبت نام کرده از طرف هییت های اجرایی و نظارت نیز برشور و شوق انتخاباتی افزوده و اما و اگری برای شهروندان باقی نگذاشته است. هرچند که نهاد شوراها در ایران از همان ابتدای شکل‌گیری با چالش‌ها و مشکلات ساختاری روبه‌رو شد و عملا آنگونه […]

به گزارش قلم پرس از سراب، تایید همه ۳۵ نامزد ثبت نام کرده از طرف هییت های اجرایی و نظارت نیز برشور و شوق انتخاباتی افزوده و اما و اگری برای شهروندان باقی نگذاشته است.

هرچند که نهاد شوراها در ایران از همان ابتدای شکل‌گیری با چالش‌ها و مشکلات ساختاری روبه‌رو شد و عملا آنگونه که انتظار می‌رفت موجب شکوفایی و توسعه شهرها نشد و در پاره‌ای مواقع با ناکارآمدی‌ها مواجه شد اما به هر حال شوراها به عنوان پارلمان محلی نقش مهمی در مدیریت شهری و نیز در اداره امور روستاها از طریق دهیاری‌ها دارند.

در سراب اکنون ۳۵ نامزد وارد فاز تبلیغاتی شدند هر چند که در دو روز نخست خبری از همه آنها نیست و فقط نصف این تعداد در حال تبلیغ و اطلاع رسانی حضور خود هستند و چنین احساس می شود که تعدادی از این عزیزان به قصد تایید صلاحیت وارد میدان شده باشند.

در این دوره ائتلاف‌های فردی شکل گرفته و تبلیغات مشترکی از طرف آنها صورت نمی گیرد و شنیده شده که تشکل‌های سیاسی نیز با چراغ خاموش از برخی نامزدها حمایت می‌کنند.

بازار سخنرانی‌ها و کلیپ‌های تبلیغاتی نیز در فضای مجازی داغ شده است.

نکته مهم اینکه برخی از این نامزدها توجهی به وظایف و اختیارات قانونی شوراها ندارند و امکانات موجود را نیز مورد توجه قرار نمی‌دهند و وعده‌ها و حرف‌های آنها به آرزوهای و رویاهای شان شباهت دارد تا اینکه بتواند عملی شود.

 

در حالی که کرونا اقتصاد انتخاباتی را نیز تحت تاثیر قرار داده و بازار شیرینی فروشی‌ها و … را کساد کرده ولی حسابی بازار مدیران کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی را داغ کرده و حتی شنیده شده که برخی از نامزدها برای دیده شدن میلیونها تومان هزینه پرداخت کردند.

 

 تبلیغات محیطی هم  شروع شده و برخی  نامزدها به مکان‌های پیش‌بینی شده بسنده نکردند و تابلوها و در و دیوار شهر و حتی درختان را نیز  بی‌نصیب نگداشتند تا جایی که یکی از کارشناسان ستاد انتخاباتی سراب به کنایه در پیامی نوشت: به بار نشستن درختان در سایه بی توجهی نامزدها به قوانین و مقررات شوراها و قضیه به درختان بی نوا ختم نمی شود، تیر چراغ برقها، دیوارهای مردم، تجهیزات اماکن دولتی و… متاسفانه از چسبانبدن تبلیغات در امن نماندند.

خدا را شکر که همگی عزیزان در جلسه توجیهی حاضر بودند و به قوانین مسلط اند
هیچ بی‌قانونی از دید مردم بی پاسخ نخواهد ماند.

 

انتهای پیام/۶۰۰۱۰