ساخت ۷۱ هزار مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی/ بهره‌برداری از ۲۵۰۰ واحد در خرداد ۱۴۰۲
ساخت ۷۱ هزار مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی/ بهره‌برداری از ۲۵۰۰ واحد در خرداد ۱۴۰۲

[ad_1] استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ۷۱ هزار واحد مسکن ملی در سطح استان در دست ساخت است که وضعیت پیشرفت آنها شهرستان به شهرستان در شورای مسکن آذربایجان‌شرقی بررسی می‌شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم امروز پس از پایان جلسه شورای مسکن استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای مسکن استان هر ۱۵ روز […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ۷۱ هزار واحد مسکن ملی در سطح استان در دست ساخت است که وضعیت پیشرفت آنها شهرستان به شهرستان در شورای مسکن آذربایجان‌شرقی بررسی می‌شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم امروز پس از پایان جلسه شورای مسکن استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای مسکن استان هر ۱۵ روز یک بار تشکیل می‌شود و محور اصلی مباحث آن پیشرفت طرح‌های مسکن است.

وی افزود: ۷۱ هزار واحد مسکن ملی در سطح استان در دست ساخت است که وضعیت پیشرفت آنها شهرستان به شهرستان در شورای مسکن آذربایجان‌شرقی بررسی می‌شود.

خرّم ادامه داد: در جلسات شورای مسکن استان، وضعیت آورده مردم و پشتیبانی مالی دولت از طرح‌های مسکن ملی بررسی می‌شود.

وی گفت: اراضی مورد نیاز اجرای طرح ملی مسکن در همه شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی تامین شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: دامنه پیشرفت طرح ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی از پنج تا ۷۵ درصد متغیر است.

وی متذکر شد: امیدواریم خرداد ماه سال آینده ۲ هزار و ۵۰۰ واحد از مسکن ملی را در  شهرهایی از قبیل مراغه و سهند به مردم تحویل دهیم.

وی بیان داشت: بانک‌ها در تامین مالی طرح ملی مسکن با مشکلاتی مواجه بودند که از طریق پشتیبانی مالی دولت برطرف شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی توضیح داد: در نشست امروز مسکن مشکلات مربوط به تامین زیرساخت مسکن ملی نیز به سازمان‌های مسؤول ابلاغ شد تا آنان نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: خودمالکی یکی از راه‌های تامین مسکن در آذربایجان‌شرقی می‌باشد و امروز ۳۰ درصد تامین مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر  از  این طریق انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در این طرح زمین مورد نیاز، تامین منابع مالی و نظارت توسط دولت انجام می‌شود و مردم عزیز خودشان واحد‌های مسکونی را احداث می‌کنند.

خرّم گفت: بهترین روش برای تحقق سهمیه آذربایجان‌شرقی از طرح نهضت ملی مسکن، خودمالکی است.

وی اذعان داشت: امسال بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی موفق شده قرارداد ساخت ۹ هزار واحد مسکونی را منعقد کند که دستاورد مهمی برای استان در حوزه مسکن محسوب می‌شود.

پایان پیام/س


[ad_2]