زیرساخت‌های فرهنگی آذربایجان‌شرقی آنچنان که باید و شاید توسعه نیافته است
زیرساخت‌های فرهنگی آذربایجان‌شرقی آنچنان که باید و شاید توسعه نیافته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان با پیش‌فرض اینکه فقط بر عهده دولت است، آنچنان که باید و شاید اتفاق نیفتاده است. به گزارش قلم پرس، داوود بهبودی صبح امروز در دیدار با مهدی سعیدی، مشاور فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در حوزه فرهنگ چه از […]

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان با پیش‌فرض اینکه فقط بر عهده دولت است، آنچنان که باید و شاید اتفاق نیفتاده است.

به گزارش قلم پرس، داوود بهبودی صبح امروز در دیدار با مهدی سعیدی، مشاور فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در حوزه فرهنگ چه از لحاظ نظری و چه از لحاظ اجرایی چالش‌های متعددی داریم، اظهار کرد: آذربایجان در کنار ریشه‌های ایرانی، یک فرهنگ آذری هم دارد که متولیان فرهنگی باید، بتوانند از عهده تلفیق این دو حوزه فرهنگی برآیند.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به جایگاه خود نگرشی کلان داشته و از این‌ رو نمی‌تواند خرده فرهنگ‌ها را هم به خوبی دیده و جایگاه آنها را شناسایی کند.

بهبودی با بیان اینکه اقتصاد فرهنگ نیز باید همچون دیگر حوزه‌های اقتصادی توسط بخش خصوصی مدیریت شود، یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان با پیش‌فرض اینکه فقط بر عهده دولت است، آنچنان که باید و شاید اتفاق نیفتاده و بعد مشارکتی نظام، عمدتا در حوزه سیاسی و اقتصادی بوده و عرصه فرهنگی ما در بخش خصوصی نتوانسته جایگاه مناسبی پیدا کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: همکاران مرکزنشین باید با واقعیت‌های میدانی استان‌ها بیش از این آشنا شوند و محدودیت‌ها و مشکلات استان‌ها را بیشتر درک کنند همچنین لازم است نقش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها در مدیریت پروژه‌ها از سوی مرکز تقویت شده و این نقش به رسمیت شناخته شود.