رگبار باران و وزش باد در سواحل دریای خزر/ افزایش شاخص آلودگی هوا بر اثر گرد و خاک در جنوب غرب
رگبار باران و وزش باد در سواحل دریای خزر/ افزایش شاخص آلودگی هوا بر اثر گرد و خاک در جنوب غرب

[ad_1] به گزارش قلم پرس – طبق اعلام پایگاه خبری راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۳ اردیبهشت و روزهای آتی را اعلام کرد. کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در نوار شرقی، شمال‌غرب، سواحل دریای خزر رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد و در […]

[ad_1]

به گزارش قلم پرس – طبق اعلام پایگاه خبری راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۳ اردیبهشت و روزهای آتی را اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در نوار شرقی، شمال‌غرب، سواحل دریای خزر رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد و در برخی مناطق دامنه های جنوبی البرز بارش پراکنده مورد انتظار است.

 نقشینه ادامه داد: امروز در جنوب غرب کشور افزایش شاخص آلودگی هوا بر اثر گرد و خاک را شاهد خواهیم بود و فردا در نوار شمالی کشور بارش باران رخ خواهد داد که بارش ها در شمال استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی بارش تداوم پیدا خواهد کرد و شدت بارش ها  فردا در شمال شرق کشور پیش بینی شده است.

وی در ادامه گفت: پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های تهران، قم،  همچنین در غرب دریای خزر بارش پراکنده باران خواهیم داشت و روز جمعه در شمال‌غرب و استان‌های البرز، قزوین، تهران، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی شمال خراسان رضوی و همچنین ارتفاعات استان‌های بوشهر، کرمان و یزد بارش رخ خواهد داد.

به گفته نقشینه روز شنبه بارش در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر تدوام پیدا می کند و روز پنجشنبه و جمعه در غرب و جنوب غرب و مرکز کشور وزش باد قابل توجه است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است. همچنین بخش هایی از جنوب غرب و غرب کشور غبارآلود خواهد بود و از بعد ازظهر فردا افزایش وزش باد در کشور عراق سبب خیزش گردوخاک و انتقال آن به استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور خواهد شد و در روز پنجشنبه هم سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در غرب و جنوب غرب کشور می شود.

نقشینه ادامه داد: در تهران از بعد از ظهر امروز افزایش ابر و بارش پراکنده باران خواهیم داشت و امشب تهران گاهی رگبار و وزش باد شدید رخ خواهد داد. فردا آسمان تهران نیمه ابری خواهد بود ، بیشینه دمای تهران امروز ۲۴ درجه و فردا به ۲۷ درجه بالای صفر خواهد رسید. کمینه دما در مهر آباد ۱۲ درجه و در شمیرانات ۹ درجه گزارش شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]