رویکرد دولت سیزدهم، میدان دادن به جوانان در تمام عرصه‌هاست
رویکرد دولت سیزدهم، میدان دادن به جوانان در تمام عرصه‌هاست
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت سیزدهم در عرصه مدیریت بیشتر از جوانان استفاده می‌کند، گفت: هرچند انتقادهایی در این زمینه به دولت وارد می‌شود، اما رویکرد دولت میدان دادن به جوانان در تمام عرصه‌هاست.

به گزارش قلم پرس، عابدین خرّم در جلسه ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان، با اشاره به اینکه باور کردن و فرصت دادن به جوانان از شاخصه‌های مکتب امام راحل بود، گفت: امام در سال ۱۳۴۲ با بیان اینکه طرفداران من در گهواره‌اند، مهندسی فکری و گفتمان باور به جوانان را شکل داد و انقلاب اسلامی که بر پایه همین گفتمان از همان سال شروع شده بود، در سال ۱۳۵۷ با همت و نیروی جوانان به پیروزی رسید.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و توطئه استکبار جهانی در تحمیل جنگ هشت‌ساله به کشورمان، این جوانان بودند که جنگ را اداره کردند و ۷۵ درصد رزمندگان ما را جوانان تشکیل می‌دادند و حتی فرماندهان جنگ نیز جوانان زیر ۳۰ سال بودند.

خرّم ادامه داد: اگر جوانان در این جنگ نبودند سرنوشت جنگ به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و این جوانان نخبه‌ای مانند علم‌الهدی و حسن باقری بودند که کشور را از چنگال دژخیمان نجات دادند.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: نقش جوانان در سازندگی و بازسازی زیرساخت‌های کشور بعد از جنگ بدون کمک کشورهای بیگانه نیز بسیار شاخص بود، کشوری که قبل از انقلاب در تمام حوزه‌ها نیازمند بیگانه و کشورهای دیگر بود.

وی ادامه داد: امروز جوانان در تمام عرصه‌ها بخصوص علم و فناوری پیشتاز هستند و افتخارات زیادی برای کشور آفریده‌اند؛ هرچند شاهد مهاجرت نخبگان به خارج از کشور هستیم که آن هم به خاطر فراهم نبودن بستر لازم برای فعالیت نخبگان است که دستگاه‌های مسئول باید تلاش کنند تا فراهم کردن این بسترها، زمینه بازگشت نخبگان به کشور را ایجاد کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، از جوانان خواست تا این بیانیه را مطالعه کنند و گفت: رهبر معظم انقلاب به جوانان باور قلبی دارند و در این بیانیه نیز ۴۰ بار از جوانان نام برده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در کشوری، باور به جوانان وجود داشته باشد آن کشور به پیشرفت خواهد رسید، چون جوان اهل خطرپذیری است و راه‌های بسته را می‌تواند باز کند.

خرّم با بیان اینکه اگر به جوانان در تمام عرصه‌ها میدان داده شود قطعا پیروز خواهیم شد، افزود: جوانان باید متناسب با ذوق و تخصص خود تشکل‌هایی را تشکیل دهند تا اثرات پیشرفت را در جامعه ببینیم.

استاندار آذربایجان شرقی با ابراز نگرانی از رشد منفی جمعیت کشور، گفت: متاسفانه به دلیل برنامه‌ریزی‌های نامناسب در گذشته امروز شاهد این وضعیت هستیم که امیدواریم با همت جوانان و حمایت‌های دولت از ازدواج جوانان و فرزندآوری این وضعیت بهبود یابد.

امیر تقی‌زاده، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای هفته جوان، گفت: شناسایی و تجلیل از ۱۳ جوان برتر و نمونه از سطح استان در قالب جشنواره حضرت علی اکبر (ع)، برگزاری کارگاه‌های رایگان آموزش‌های پیش از ازدواج و خانواده، اجرای طرح دستیاران جوان در دستگاه‌های دولتی، راه‌اندازی پرتال جامع اوقات فراغت و تجلیل از دستگاه‌های برتر استان در حوزه اوقات فراغت ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

در این جلسه از جوانان موفق و برگزیده عرصه‌های مختلف استان و همچنین خانواده شهید حسین اوجاقی به‌عنوان شهید مدافع امنیت در قالب جشنواره حضرت علی اکبر(ع) تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/