روش کنونی سوال از رییس جمهوری خلاف قانون اساسی است
روش کنونی سوال از رییس جمهوری خلاف قانون اساسی است

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: اینکه نماینده سوال کننده از رییس جمهوری انصراف دهد و مجددا سوال خود را مطرح کند در هیچ جای قانون پیش بینی نشده و چنین کاری در این مرحله ، خلاف قانون اساسی است. به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، حسینعلی امیری در پایان جلسه هیات دولت در […]

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: اینکه نماینده سوال کننده از رییس جمهوری انصراف دهد و مجددا سوال خود را مطرح کند در هیچ جای قانون پیش بینی نشده و چنین کاری در این مرحله ، خلاف قانون اساسی است.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، حسینعلی امیری در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به اینکه تعدادی از نمایندگان برای سوال از رییس جمهوری امضا جمع آوری کردند، افزود: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس انصراف از انصراف سوال پیش بینی نشده است.
وی با بیان اینکه دولت سوال و تحقیق و تفحص را حق مجلس می داند ولی باید به شکل قانونی از این موضوع استفاده شود، ادامه داد: ما از کلیه ظرفیت های قانونی خود استفاده خواهیم کرد . کشور باید بر اساس قانون اساسی اداره شود.
امیری ادامه داد: حاضرم در زمینه طرح سوال های متعدد از رییس جمهوری در تلویزیون با هر یک از نمایندگان مناظره کنم. این اقدام جز با هدف سیاسی چیز دیگری نیست . سوالات مطرح شده در حد وزارتخانه ها بود.