رهاسازی ۱۰میلیون مترمکعب آب سد قلعه چای به دریاچه ارومیه
رهاسازی ۱۰میلیون مترمکعب آب سد قلعه چای به دریاچه ارومیه

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: ۱۰میلیون مترمکعب آب سد قلعه چای عجب شیر به دریاچه ارومیه رهاسازی شد. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، جلیل‌زاده اظهار داشت: این طرح به منظور رها سازی آب سد قلعه چای به دریاچه ارومیه […]

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: ۱۰میلیون مترمکعب آب سد قلعه چای عجب شیر به دریاچه ارومیه رهاسازی شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، جلیل‌زاده اظهار داشت: این طرح به منظور رها سازی آب سد قلعه چای به دریاچه ارومیه احیای دریاچه ارومیه از امروز آغاز شده است و ۱۵روز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از عموم مردم و ساکنان محلی خواسته شده ضمن رعایت دقیق نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن به حریم و بستر رودخانه‌ها نزدیک نشوند.

جلیل‌زاده گفت: کشاورزان منطقه برای حمایت از برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه از برداشت‌های غیرمجاز آب در طول مسیرها برای اهداف زراعی خودداری کنند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان خاطرنشان کرد: با رهاسازی این میزان آب، مناطق پائین‌ دست سد قلعه چای تحت‌ تأثیر قرار خواهند گرفت.

اصغرپور فرماندار شهرستان عجب شیر با اشاره به اینکه کشاورزان نباید نگران حق آبه خود باشند گفت: حق آبه کشاورزانی که از سد قلعه چای عجب شیر برای آبیاری باغ ها و زمین های کشاورزی خود استفاده می کنند، در زمان قانونی تامین خواهد شد.

میزان ذخیره آب سد قلعه چای عجب شیر ۴۰میلیون مترمکعب است.

این سد که در ۲۲کیلومتری عجب شیر واقع شده، در سال۸۷ به بهره برداری رسیده است و آب ۷هزار هکتار از باغات و اراضی کشاورزی این شهرستان را تامین می‌کند.