رمز پست‌های الکترونیکی خود را بطور دوره‌ای تغییر دهید/ نکات امنیتی در مورد ایمیل
رمز پست‌های الکترونیکی خود را بطور دوره‌ای تغییر دهید/ نکات امنیتی در مورد ایمیل

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: کاربران فضای مجازی نکات امنیتی را در خصوص پست‌های الکترونیکی خود رعایت کرده و حتما از رمز عبور قدرتمند و هوشمندانه استفاده نمایند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محسن محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروزه کاربران از ایمیل‌ها برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده بسیاری […]



رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: کاربران فضای مجازی نکات امنیتی را در خصوص پست‌های الکترونیکی خود رعایت کرده و حتما از رمز عبور قدرتمند و هوشمندانه استفاده نمایند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محسن محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروزه کاربران از ایمیل‌ها برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده بسیاری دارند و مطالب حساسی به پست‌های الکترونیکی  مرتبط می شود اما استفاده از ایمیل ها خطرات امنیتی هم برای کاربران دارد که حتما به آنها توجه نمایند. 

وی افزود:از این رو کاربران باید توجه داشه باشند در هنگام ورود اطلاعات هویتی خود دقت نموده و موارد امنیتی همچون انتخاب رمز عبور پیچیده و تایید دو مرحله ای را فعال نموده و به هیچ عنوان رمز عبور خود را تحت هیچ عنوانی در اختیار دیگران قرار ندهند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: افراد برای جلوگیری از مورد سوءاستفاده قرار گرفتن پست‌های الکترونیکی و اطلاعات خود توسط مجرمان سایبری، حتما مرورگرهای خود را بروز کرده و موارد امنیتی آن را نصب و فعال کنند.

وی گفت: حتما از رمز عبور قدرتمند و هوشمندانه استفاده کنید چرا که این کار باعث می‌شود که شکستن رمز عبورتان برای دیگران سخت شود و می‌توانید رمز عبوری هوشمندانه را با کمک حروف بزرگ، اعداد، علامات ویژه بسازید.

محمودی تاکید کرد:کاربران حتما رمز پست‌های الکترونیکی خود را بطور متناوب تغییر دهند و در مواجه با پیشنهادها و تبلیغات اغواکننده از کلیک بروی لینک‌های مشکوک، ناشناس و فایل‌های ضمیمه شده آنها خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی بیان داشت: کاربران فضای مجازی پست‌های الکترونیکی شخصی و کاری خود را از یکدیگر مجزا کنند و حتما دستگاه خود را با نصب یک آنتی‌ویروس معتبر و بروز محافظت کنند.

این مقام سایبری خاطرنشان کرد: زمانی که ضمیمه‌ های یک ایمیل دریافتی را باز می‌کنید مراقب باشید و اگر می‌خواهید فایل‌هایی را دانلود کنید، اطمینان یابید که نرم افزار امنیتی‌ تان فعال بوده و دقت ویژه‌ ای به هر اخطار ایجاد شده داشته باشید.

 محمودی اعلام داشت: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

انتهای پیام/