رشد ۷ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی به عراق/ تداوم حیات تولید در گرو توسعه بازارهای خارجی
رشد ۷ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی به عراق/ تداوم حیات تولید در گرو توسعه بازارهای خارجی

[ad_1] رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: براساس آمار در پنج ماه نخست امسال صادرات کشور به عراق کاهش یافته ولی صادرات استان در همین مدت به کشور عراق ۷ درصد افزایش پیدا کرده است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان ظهر امروز در جلسه میز تجاری کشور عراق اظهار کرد: با وجود […]

[ad_1]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: براساس آمار در پنج ماه نخست امسال صادرات کشور به عراق کاهش یافته ولی صادرات استان در همین مدت به کشور عراق ۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان ظهر امروز در جلسه میز تجاری کشور عراق اظهار کرد: با وجود ظرفیت های بسیار بالای استان در حوزه تجارت، رشد ۷ درصدی قابل قبول نبوده و حتی در شان اقتصاد استان نیست.

وی ادامه داد: در ۵ ماه نخست امسال ارزش کالاهای صادراتی به کشور عراق حدود ۱۳۱ میلیون دلار بوده که محصولات پتروشیمی و پایه نفتی، انواع مقاطع فولادی، صنایع تبدیلی، خشکبار، صنایع برق و الکترونیک، صنایع خودرو و ماشین آلات مختلف و گروه های صنعتی مانند محصولات لوازم خانگی از جمله کولر و یخچال بیشترین سهم صادرات کالاهای غیرنفتی استان به کشور عراق را به خود اختصاص داده است.

وی تداوم حیات تولید را در گرو توسعه بازارهای تجاری خارجی دانست و از بخش خصوصی درخواست کرد تا صادرات به کشورهای خارجی را با قدرت پیش ببرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: با توجه به این که در استان ظرفیت خوبی برای تولید محصولات کشاورزی وجود دارد بنا بر این صادرات این محصولات به عراق باید بیش از گذشته انجام شود.

در این جلسه مقرر شد مسائل و مشکلات تجار آذربایجان شرقی با همکاری دستگاه های متولی برای توسعه صادرات احصا و حل شود. همچنین با توجه به وجود پنج مرکز تجاری در شهرهای کربلا، بغداد، نجف، سلیمانیه و کلار مقرر شد استفاده تجار آذربایجان شرقی در این مراکز تسهیل شود.

انتهای پیام/


[ad_2]