رشد ۴۲ درصدی جریمه وصولی در سال ۹۹
رشد ۴۲ درصدی جریمه وصولی در سال ۹۹

خبرگزاری میزان – سیدعبدالمجید اجتهادی،مدیرکل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۸۲ هزار و ۱۲۳ پرونده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد ۸۳ هزار و ۸۷۰ پرونده بوده است که به معنای کاهش یک درصدی پرونده‌ای مختومه نسبت به […]

خبرگزاری میزان – سیدعبدالمجید اجتهادی،مدیرکل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۸۲ هزار و ۱۲۳ پرونده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد ۸۳ هزار و ۸۷۰ پرونده بوده است که به معنای کاهش یک درصدی پرونده‌ای مختومه نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌باشد.

مدیرکل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی افزود: متخلفان در سال ۹۸ به پرداخت ۱۹ هزار میلیارد ریال و در سال ۹۹ به پرداخت ۲۱ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند که مقایسه این آمار نشان دهنده رشد ۸ درصدی جریمه متخلفان است.

وی تصریح کرد: مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال جریمه از متهمان پرونده‌ها در سال ۹۸ و مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی متهمان در مدت مشابه سال ۹۹ وصول شده است که این آمار بیانگر رشد ۴۲ درصدی میزان وصولی جریمه در حوزه قاچاق کالا و ارز است.

اجتهادی افزود: بیشترین پرونده‌های وارده حوزه قاچاق کالا و ارز در سازمان تعزیرات به ترتیب مربوط به استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی و کمترین پرونده‌های وارده مربوط به استان‌های ایلام و خراسان شمالی است.

وی یادآور شد: بیشترین آمار فراوانی پرونده‌های قاچاق خروجی در سال ۱۳۹۹ مربوط به سوخت و گوسفند زنده و بیشترین آمار فراوانی پرونده‌های قاچاق ورودی در سال ۱۳۹۹ مربوط به لوازم خانگی، دخانی و پوشاک و منسوجات است.

انتهای پیام/