رشد مثبت تولید ناخالص داخلی  آذربایجان شرقی /  تعلل و کم‌کاری؛ علت حذف ردیف پروژه‌های ملیِ استانی در ۱۰ سال گذشته!
رشد مثبت تولید ناخالص داخلی  آذربایجان شرقی /  تعلل و کم‌کاری؛ علت حذف ردیف پروژه‌های ملیِ استانی در ۱۰ سال گذشته!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: با تلاش دستگاه‌های اجرایی استان در پنج ماهه سال جاری، در پروژه های مرتبط با رشد ۸ درصدی، رشد تولید ناخالص داخلی استان مثبت بوده است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد فرشکاران صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مزیت های اقتصادی استان اظهار کرد: […]



رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: با تلاش دستگاه‌های اجرایی استان در پنج ماهه سال جاری، در پروژه های مرتبط با رشد ۸ درصدی، رشد تولید ناخالص داخلی استان مثبت بوده است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد فرشکاران صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مزیت های اقتصادی استان اظهار کرد: بارزترین ویژگی اقتصاد استان تکیه بر توانمندی ها و فعالیت های موثر بخش خصوصی است که هر موقع در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی و کشاورزی ورود پیدا کرده، بسیاری از مشکلات حل شده است.

وی افزود: اینجا دیار مردمان غیور، سخت کوش، کارآفرین و اقتصادی است که در طول تاریخ آذربایجان را تبدیل به قطب و مرکز صنعت و تجارت ایران زمین و فراتر از آن کشورهای همسایه کرده اند.

فرشکاران مدعی شد: اگر استراتژی حین عملیات داشته باشیم و با بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع موجود بهره وری را ارتقاء دهیم، آذربایجان شرقی در سه سال آینده می تواند تبدیل به بهشت سرمایه گذاری کشور شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر هدف‌گذاری نرخ رشد اقتصادی استان و تحقق آن از طریق بهره‌وری و تامین منابع مالی پایدار، ایجاد اشتغال، توسعه تولید دانش بنیان،  تکمیل زنجیره تولید، عدالت اجتماعی و برابری، فعالسازی واحدهای تولیدی، توجه به آمایش سرزمین و توسعه صادرات اشاره کرد.

۱۰ سال تعلل و حذف ردیف‌های اعتباری پروژه های ملی استان!

وی متذکر شد: در ۱۰ سال گذشته برنامه‌ریزی، هماهنگی و بویژه پیگیری های لازم جهت افزایش درصد اعتبارات استان و دریافت سهم حقه استان از سبد بودجه کشور آنگونه که باید و شاید صورت نگرفته و روند اجرای پروژه های مهم و استراتژیک استان در بخش هایی مثل آب و راه خیلی طولانی شده است.

فرشکاران ابراز داشت: در این مدت به دلیل عدم پیگیری جذب اعتبارات پروژه‌های ملی، اعتبار برخی از ردیف ها در قانون بودجه طی چند سال با روند کاهشی رو برو و در نهایت حذف شده است.

تلاش در جهت جبران کم کاری‌های گذشته!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان و بویژه شخص استاندار نهایت تلاش و پیگیری های لازم را در جهت جبران کم کاری های گذشته انجام می دهد تا با حل گام به گام مشکلات، وضعیت شاخص های کلان اقتصادی بهبود یابد و مسیر توسعه استان هموارتر شود.

رشد مثبت تولید ناخالص داخلی استان در ۵ ماهه سال

وی بر لزوم توجه به ایجاد بازارهای استان با کشورهای همسایه در جهت خروج از رکود واحدهای تولیدی و بازآوری ارزش افزوده به استان تاکید و تصریح کرد: با تلاش دستگاه های اجرایی استان در پنج ماهه سال جاری، در پروژه های مرتبط با رشد ۸ درصدی، رشد تولید ناخالص داخلی استان مثبت بوده است.

فرشکاران مدعی شد: میزان رشد تولید ناخالص داخلی در این مدت که با تلاش و کوشش جهادی استاندار و تیم مدیریتی استان محقق شده نشان دهنده مسیر صحیح حرکت های توسعه ای استان بوده و به حول و قوه الهی به توسعه پایدار، افزایش ثروت و درآمد سرانه استان منتهی خواهد شد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶