رسیدگی به ۳۰ هزار پرونده با رعایت اتقان و استحکام آرا در یزد
رسیدگی به ۳۰ هزار پرونده با رعایت اتقان و استحکام آرا در یزد

خبرگزاری میزان – غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت، اظهار داشت: ابتدا باید امنیت برقرار شود تا بتوان در سایه آن عدالت و رفاه و آسایش را ایجاد کرد. وی انقلابی بودن، مردمی بودن و مبارزه با فساد را سه […]

خبرگزاری میزان – غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت، اظهار داشت: ابتدا باید امنیت برقرار شود تا بتوان در سایه آن عدالت و رفاه و آسایش را ایجاد کرد.

وی انقلابی بودن، مردمی بودن و مبارزه با فساد را سه شاخصه مهم قوه قضاییه در دوران تحول دانست و بیان داشت: عزم پولادین مدیران و کارگزاران در حل مشکلات پیش رو با تکیه بر بضاعت موجود و تلاش مضاعف در برخورد با فساد نشان از حرکت انقلابی و مردمی بودن این قوه دارد.

این مقام قضایی افزود: حرکت انقلابی در قوه قضاییه باعث شد که از نظر موجودی پرونده ها، کاهش چشمگیری رقم بخورد به طوریکه در ۲ سال اخیر با رعایت اتقان و استحکام آرا ۳۰ هزار پرونده در یزد رسیدگی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تغییر کاربری‌ها اشاره کرد و گفت: تغییر کاربری بدون طی روند‌های قانونی، جرم است و اینکه فردی کارخانه‌ای را تملک کرده، نباید با رفتار‌هایی شائبه قصد تغییر کاربری ایجاد گردد. هشدار داده می‌شود که دستگاه قضایی با این نوع تغییر کاربری به شدت مخالف است و برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: ضمن احترام به مالکیت افراد، صاحب جدید کارخانه تنها می‌تواند در مسیر تولید از این ملک استفاده کند و حق ندارد بر خلاف موازین قانونی، اقدام به خرد کردن زمین کارخانه و فروش آن بقصد سایر مقاصد تولیدی کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، به موقعیت خاص شهرستان تفت از نظر ییلاقی بودن و تردد بالا و شناور بودن جمعیت به ویژه در روز پایانی هفته اشاره کرد و گفت: تردد زیاد، موقعیت مکانی خاص و همچنین شناور بودن جمعیت باعث بروز برخی از آسیب‌ها و جرائم در این حوزه قضایی شده که این مسئله به دقت نظر بیشتر دادستان و رئیس دادگستری و مسوولان شهرستان نیازمند است.

وی بر توجه بیشتر نیروی انتظامی در برقرای نظم و امنیت در روز‌های پایانی هفته و استقرار نیروی مناسب در این شهرستان تأکید کرد و بیان داشت: حضور به موقع نیروی انتظامی، علاوه بر ارتقاء حس امنیت برای شهروندان از بسیاری از جرائم نیز پیشگیری می‌کند.

دهشیری، مردم تفت مردم را مردمی فکور، فهمیده و حق جو معرفی کرد و گفت: مدیران جدید شهرستان اهتمام جدی به تکریم و شنیدن حرف‌های مردم و ارتباط بیشتر با آحاد جامعه داشته باشند چرا که موضوع تکریم مردم و ارباب رجوع از مباحث مورد تأکید دستگاه قضایی است.

وی بر بهره گیری از هوشمندسازی فعالیت‌های قضایی در شهرستان به ویژه در حوزه دیدار‌های مردمی تأکید کرد و گفت: با توجه به بعد مسافت در شهرستان و ضرورت تسهیل امور برای ارائه خدمات به آنان باید از شیوه‌های نوین و ارتباطات الکترونیک استفاده گردد.

شایان ذکر است در این آیین از خدمات و تلاش‌های چند ساله مهدی زارعی و رضا ملکی تقدیر شد و ابولفضل زارع به عنوان رئیس دادگستری و سید محمد ابراهیم اقبالی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت معارفه گردیدند.

انتهای پیام/