رسولی: روابط خوب و تعامل شورای شهر تهران و دولت درحل مشکلات موثر است
رسولی: روابط خوب و تعامل شورای شهر تهران و دولت درحل مشکلات موثر است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در برنامه‌ «صبح بخیر ایران» شبکه یک سیما درباره علل شکل‌گیری شوراها در انتخابات شورای شهر گفت: وقتی وارد پروسه انتخابات می‌شویم، طبیعی است که جریان‌های مختلف تلاش می‌کنند در این چرخه خود را نشان دهند، این اتفاق در مورد انتخابات […]

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در برنامه‌ «صبح بخیر ایران» شبکه یک سیما درباره علل شکل‌گیری شوراها در انتخابات شورای شهر گفت: وقتی وارد پروسه انتخابات می‌شویم، طبیعی است که جریان‌های مختلف تلاش می‌کنند در این چرخه خود را نشان دهند، این اتفاق در مورد انتخابات شورای شهر تهران نیز افتاد و گروه‌های مختلفی وارد عرصه شدند اما ائتلاف به لحاظ قدمت و سابقه باعث شد فرآیندی متفاوت را طی کند. در ائتلاف علاوه بر حزب، اقشار مختلف را دور هم جمع کردیم و نگاه به انتخابات شوراها برای ما فراتر از یک نگاه سیاسی بوده و هست.

وی افزود: بحث انتخابات شوراها از سایر انتخابات متفاوت است و باید با دید نگاه خدمتی به شوراها نگاه کرد. در انتخابات شوراها نگاه این بود افرادی باید دور میز تشخیص صلاحیت بنشینند که به نوعی از جنس مردم و البته دارای تجربه شهری هستند و فراتر از یک دسته سیاسی نگاه کنند چرا که این افراد در حوزه خدمت‌رسانی می‌توانند تصمیمات بهتری را بگیرند. لیست شورای ائتلاف در کلان شهر تهران از بین بیش ۶۰ لیست ساختگی و برخی جریانات سیاسی تابلودار توانست پیروز شود.

رسولی خاطرنشان کرد: در ائتلاف شعار جوان‌گرایی دادیم و به آن عمل کردیم؛ همچنانکه بالای ۵۰ درصد افراد حاضر در لیست زیر ۴۵ سال هستند.‌ علاوه بر این اکثرا دارای سوابق در حوزه شهری هستند. البته تلاش کردیم در این ترکیب زنان را در نظر بگیریم و اکنون ۴ نفر از بانوان در بین منتخبان حاضرند، همچنین یک روحانی در لیست حضور دارند تا بعد فرهنگی و مذهبی رعایت شود. همچنین افرادی را در این لیست داریم که پیش از این شهردار منطقه یا معاون و مدیر شهری  بودند و به خوبی با مشکلات شهری آگاهند. خدا را شاکریم که اقبال مردم باعث شد شورای شهری قوی انتخاب شود چراکه با چنین شورایی می‌توانیم شهردار قوی داشته باشیم.

رسولی با اشاره به روند انتخاب افراد برای حضور در لیست ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: در انتخاب افراد لیست نیروهای انقلاب، مسئله‌های محوری شهر تهران را مدنظر قرار دادیم. در ابتدا ۳۰۰ کاندیدا برای حضور در لیست ائتلاف نیروهای انقلاب ثبت نام کردند و پس از بررسی سوابق و رأی‌گیری داخلی  که ۹۲ هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند، تعداد کاندیداها از ۳۰۰ نفر به ۸۴ نفر رسید و بعد از آنها مصاحبه صورت گرفت.

وی ادامه داد: اینکه لیستی در کلان شهری چون تهران با اقبال مردم مواجه می‌شود دلایل منطقی دارد. در حال حاضر فردی را در شورا داریم که پیش از این معاون حمل و نقل بوده ۱۲ سال با حوزه حمل و نقل آشنا است، که حضور چنین افرادی می‌تواند در حل مشکلات فعلی شهر تهران موثر باشد. 

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در رابطه با راهکارهای حل مشکلات شهری خاطرنشان کرد: کار شهرداری تهران یک کار تعاملی است اگر شهرداری بتواند با دولت تعامل کند کار پیش می‌رود. در حال حاضر ترکیب دولت جدید و شورای جدید به صورتی است که در تعامل هستند، ما دوره‌هایی را داشتیم که شهردار را در هیئت دولت راه ندادند و مشکلات سیاسی به حوزه شهری تسری پیدا کرد و مشکل آفرین شد. اما دولت جدید و شورای جدید با تعامل مشکلات را حل کنند و در این میان افراد از طریق در کنار هم قرار گرفتند و می‌توانند آثار بسیار مثبتی بر روی حل مشکلات شهری بگذارند. 

رسولی در مورد انتخاب شهردار آینده تهران، اظهار کرد: صحبت‌های صورت گرفته در مورد شهردار آینده گمانه‌زنی‌ها رسانه‌ای است، ما ائتلاف هستیم و حق اعضای شورای شهر است که شهردار را انتخاب کنند. شهردار باید بتواند برنامه‌ای برای حل مسائلی نظیر آلودگی، ترافیک و معضلات شهری بدهد.

وی تصریح کرد: برای شهردار آینده گزینه‌های معرفی شدند که در حال بررسی هستند و بر اساس برنامه‌ای که شهردار می‌دهد کار را جلو می‌رود. جدای از شعارها اعضای شورا باید بتوانند در امید مردم اثرگذار و اثربخش باشند. در حال حاضر هم در حوزه فنی و هم غیر فنی و فرهنگی افراد حضوردارند، به این دلیل است که بتوانند در حوزه شهری امید در مردم به وجود بیاورند و روحیه آنها راعلیرغم شرایط اقتصادی سخت تقویت  کنند.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب درباره ضمانت‌های تحقق شعارها یادآور شد: ائتلاف نیروهای انقلاب مورد اقبال مردم قرار گرفت، افراد حاضر در این لیست هم باید پاسخگوی مردم باشند و هم ائتلاف آنها را رصد می‌کند و در پایان دوره کارنامه آنان مورد ارزیابی قرارخواهدگرفت.

رسولی در پایان گفت: امیدوارم روزهای خوش خدمت‌رسانی به مردم تهران با شورای شهر جدید و شهردار کارآمد تکرار شود.

انتهای پیام/