راه آهن میانه_اردبیل کی به  بهره‌برداری می‌رسد؟ / جابه‌جایی ۲.۵ میلیون تن بار و ۶۰۰ هزار مسافر
راه آهن میانه_اردبیل کی به  بهره‌برداری می‌رسد؟ / جابه‌جایی ۲.۵ میلیون تن بار و ۶۰۰ هزار مسافر

[ad_1] سرپرست مجری راه آهن میانه_اردبیل با بیان پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی پروژه راه آهن میانه_اردبیل از بهره‌برداری این خط ریلی در شهریور ماه سال جاری در صورت تامین اعتبار،‌ خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، علی کاظمی سرپرست مجری راه آهن میانه_اردبیل،‌ این مسیر را بخشی از راه آهن میانه_ اردبیل_ پارس آباد […]

[ad_1]


سرپرست مجری راه آهن میانه_اردبیل با بیان پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی پروژه راه آهن میانه_اردبیل از بهره‌برداری این خط ریلی در شهریور ماه سال جاری در صورت تامین اعتبار،‌ خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، علی کاظمی سرپرست مجری راه آهن میانه_اردبیل،‌ این مسیر را بخشی از راه آهن میانه_ اردبیل_ پارس آباد دانست و اظهار کرد: این خط ریلی از ایستگاه زاویه در راه آهن میانه_ تبریز آغاز شده و با عبور از شهرستان کوثر وارد اردبیل می‌شود.

وی ادامه داد: طول کل پروژه ۴۲۰ کیلومتر تعریف شده که بخش اردبیل_ میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر و در ۱۱ قطعه اجرایی در حال اجرا است.

سرپرست مجری راه آهن میانه_اردبیل خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این مسیر از مناطق کوهستانی صعب‌العبور عبور می‌کند، در این پروژه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۴ کیلومتر تعریف شده و علاوه بر آن ۲۹ دستگاه پل بزرگ به طول ۴.۵ کیلومتر در حال احداث است.

کاظمی حجم کل عملیات خاکی این خط ریلی را  ۳۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: حجم عملیات بتن ریزی نیز یک میلیون متر مکعب است که نشان می‌دهد این پروژه دارای ابعاد و حجم بزرگی است.

وی این پروژه را دارای ۸ ایستگاه از میانه تا اردبیل دانست و افزود: این ۸ ایستگاه شامل ۲ ایستگاه تشکیلاتی،‌۳ ایستگاه مسافری درجه دو و ۳ ایستگاه بین راهی می‌شود.

سرپرست مجری راه آهن میانه_اردبیل درباره برآورد هزینه‌ها در این خط ریلی عنوان کرد: هزینه‌ای که تاکنون برای این پروژه صرف شده بالای ۳ هزار میلیارد تومان است که از سال ۸۴ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گفته کاظمی،‌ پروژه راه آهن میانه_اردبیل در مجموع ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی درباره تامین اعتبار این پروژه اظهار کرد: این پروژه از همان سال با اعتبارات سازمان برنامه و بودجه اجرا شد ولی بودجه‌های سالانه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و حجم این پروژه پاسخگو نبود.

سرپرست مجری راه آهن میانه_اردبیل ادامه داد: بنابراین در سال ۹۶ و ۹۷ از طریق پیگیری‌های انجام شده با استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ قانون الحاق بخشی از مقررات دولت با مشارکت بانک ملی رقمی حدود یک هزارو ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این پروژه در نظر گرفته و این تسهیلات به تناوب طی ۳ سال ۹۷ تا ۹۹ به پروژه تزریق و موجب پیشرفت‌های چشمگیری در این طرح شد.

کاظمی خاطرنشان کرد:‌ از سال ۱۴۰۰ با توجه به اتمام این منابع به دنبال منابع جدید بودیم و مجددا به سراغ مشارکت بانک‌های عامل دیگر رفتیم،‌ در همین راستا مقرر شد بانک رفاه کارگران و بانک سپه هرکدام به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در این طرح مشارکت کنند.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این طرح در سال جاری پیش‌بینی کرده که امیدواریم با تامین اعتبار، این پروژه را تا شهریور ماه سال جاری به پایان برسانیم.

سرپرست مجری راه آهن میانه_اردبیل ترافیک پیش‌بینی شده برای این پروژه را در سال اول بهره‌برداری ۲.۵ میلیون تن بار اعلام کرد و افزود: این رقم در سال بیستم بهره‌برداری به ۴ میلیون تن بار می‌رسد.

کاظمی یادآور شد:‌ همچنین ظرفیت جابجایی مسافر در این خط ریلی برای سال اول ۶۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده که در سال بیستم بهره‌برداری به ۱.۵ میلیون نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/س


[ad_2]