راهکارهایی برای تسریع در تملک املاک چوخورلار اتخاذ می‌کنیم
راهکارهایی برای تسریع در تملک املاک چوخورلار اتخاذ می‌کنیم
شهردار تبریز از پیگیری مشکلات محله چوخورلار و بررسی و رفع دلایل کندی اجرای طرح تملک املاک این محله خبر داد.

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر امروز در حاشیه بازدید از محله چوخورلار، اظهار کرد: برای اجرای نقش جدید در محله چوخورلار و بر اساس طرحی که از قبل تصویب شده، از حدود سه، چهار سال پیش نسبت به تملک املاک واقع در این محله اقدام شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس امروز از دو منظر از این محله بازدید کردیم که یکی ارزیابی پیشرفت و تملک املاک و دیگری اطلاع‌یابی از مشکلات موجود در مسیر اجرای طرح است تا با همکاران خود موارد را تجزیه و تحلیل کنیم و راهکارهایی را در جهت تسریع در تملک و اجرای طرح اتخاذ کنیم.
شهردار تبریز عنوان کرد: در این راستا املاکی که تملک شده و ساکنان آنها از محل رفته‌اند، مورد پاکسازی قرار گرفته تا در تردد مردم مشکلی پیش نیاید.
وی افزود: با توجه به اینکه طرح تملک محله چوخورلار اکنون متوقف یا روند آن کند شده، مقرر شد که با پیگیری کارشناسان، مشخص شود که چه مشکلاتی موجب کندی و یا توقف اجرای طرح شده است.
رنجبر در خصوص میزان تملک املاک محله چوخورلار، گفت: آمار و نقشه‌ها نشان می‌دهد که ۶۰ درصد املاک واقع در این محله تملک شده است. روش تملک در این محله بر اساس حق و حقوق افراد ساکن و با قیمت کارشناسی اتفاق افتاده و از این به بعد نیز این امر ادامه خواهد داشت تا حق و حقوق ساکنان به نحو احسن برآورد و پرداخت شود.