رانت در در فعالیت های اقتصادی از جمله فسادهای اداری محسوب می شود/ باید تعارف را کنار بگذاریم
رانت در در فعالیت های اقتصادی از جمله فسادهای اداری محسوب می شود/ باید تعارف را کنار بگذاریم
مدیر کل دیوان محاسبات استان آذربایجان شرقی گفت: باید تعارف را کنار بگذاریم چرا که رانت در حوزه های انرژی، اعطای تسهیلات بانکی، واگذاری زمین و صدور مجوزها از جمله فسادهای اداری محسوب می شود.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا کردلو  در دیدار جمعی از مدیران سازمان‌های شورای هم خانواده صمت، شهرک های صنعتی، زمین شناسی و اتاق اصناف با بیان این که سلامت اداری در سازمان ها با اقدامات قابل توجهی قابلیت اجرا دارد، گفت: اطلاع رسانی اقدامات از سوی مدیران از طریق رسانه ها در امر ارتقاء شاخص سلامت اداری تاثیر مستقیم دارد.

وی با اشاره به موضوع رانت در فعالیت های اقتصادی افزود: باید تعارف را کنار بگذاریم چرا که رانت در حوزه های انرژی، اعطای تسهیلات بانکی، واگذاری زمین و صدور مجوزها از جمله فسادهای اداری محسوب می شود.

خود انضباطی زیاد منجر به خود تحریمی می‌شود

مدیر کل دیوان محاسبات استان آذربایجان شرقی به ضرورت رفع موانع فعالیت تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات خود انضباطی زیاد منجر به خود تحریمی می شود، گره گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی باید در اولویت امور قرار گیرد.

وی در خصوص فرایند جذب سرمایه‌گذاران افزود: وجود دانش فنی، تامین سرمایه و مدیریت و بازاریابی از جمله شاخص‌های امنیت افراد در سرمایه‌گذاری است.

کردلو بر کاهش بروکراسی اداری تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری بر اساس اولویت‌ها و سرفصل های موجود و تامین زیرساخت‌هایی مانند تامین زمین، آب و برق باشد.

مدیر کل دیوان محاسبات استان آذربایجان شرقی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش تولید با همت بخش خصوصی میسر است بنا بر این باید امکانات لازم از سوی نهادها و سازمان های پشتیبان برای بخش خصوصی فراهم شود که در این زمینه باید از دادن وعده های بی‌جا پرهیز کنیم.

انتهای پیام/