راز کینه علیه سید مظلوم
راز کینه علیه سید مظلوم

گروه سیاسی خبرگزاری فارس؛ مرتضی قمری وفا: دستگاه قضایی در کشور ما از سیستم های مدرن و سطح بالا و پیچیده در نظام حکمرانی محسوب می شود به طوری که با بسیاری از کشورهای پیشرفته در رقابت است. در کشوری مثل آمریکا دادستان کل حتی توانایی رویارویی با رییس جمهور را دارد.  در جمهوری اسلامی […]

گروه سیاسی خبرگزاری فارس؛ مرتضی قمری وفا: دستگاه قضایی در کشور ما از سیستم های مدرن و سطح بالا و پیچیده در نظام حکمرانی محسوب می شود به طوری که با بسیاری از کشورهای پیشرفته در رقابت است. در کشوری مثل آمریکا دادستان کل حتی توانایی رویارویی با رییس جمهور را دارد. 

در جمهوری اسلامی ایران، ولی فقیه از مجتهدین آشنا به قضا فردی عالی را برای ریاست دستگاه قضایی انتخاب می کنند و در قانون اساسی، قوه قضاییه یکی از سه رکن اصلی قوای کشور است. در این دوره برای اولین بار فردی منصوب شد که هم مجتهد بود، هم  از دانشگاه دکترای فقه و حقوق اسلامی داشت و هم مطالعات فقهی حقوقی پیشرفته و هم تجربیات عالی ۴۰ سال تصدی  مسوولیت های عالی در دستگاه قضایی مثل بازرسی کل کشور٫ دادستان کل، معاون اول و… این را اضافه کنید به کسب تجربیات دوران حساس دهه ۶۰ و دهه ۷۰ و… با حکم مستقیم از امام خمینی (ره) عزیز.

حالا برای اولین بار نگاه مردم ایران به فردی صالح و پاکدست و اهل اقدام و اصلاح از دستگاه قضایی متوجه شده که از او می خواهند این همه تجربیات را به میدان ریاست جمهوری و مدیریت عالی اجرایی کشور بیاورد.

وقتی در مناظره دیروز در مقابل چشمان ملت ایران، دو نماینده وضع اسفناک موجود پنجه در صورت این سید مظلوم کشیدند و عصبانیت و خشم خود را از قیام سید ابراهیم نشان دادند، همه فهمیدیم مبارزه واقعی و ریشه ای با فقر و فساد و تبعیض چه تاوان سنگینی دارد.

براستی جهل این جماعت تا کجاست که رییسی را فردی معرفی کردند که «شش کلاس درس خوانده و…»؟!  

در مردم سالاری دینی، مشارکت مردم خط قرمز نظام اسلامی است؛ همچنانکه رهبر معظم انقلاب «خامنه ای عزیز » بیان فرمودند و مردم ان‌شاالله در ۲۸ خرداد کار را تمام خواهند کرد.

انتهای پیام/