رئیس کل دادگستری استان تهران: صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین باید در اولویت باشد
رئیس کل دادگستری استان تهران: صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین باید در اولویت باشد

خبرگزاری میزان – نشست بررسی عملکرد واحد‌های قضایی و شورا‌های حل اختلاف استان تهران با حضور محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، رئیس شورای حل اختلاف استان تهران و روسای واحد‌های قضایی و تعدادی از کارکنان قضایی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد. رئیس کل دادگستری استان تهران […]

خبرگزاری میزان – نشست بررسی عملکرد واحد‌های قضایی و شورا‌های حل اختلاف استان تهران با حضور محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، رئیس شورای حل اختلاف استان تهران و روسای واحد‌های قضایی و تعدادی از کارکنان قضایی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این نشست گفت: در رفع اطاله دادرسی و کاهش موجودی پرونده در سال گذشته موفقیت بزرگی داشته ایم و امیدواریم با بررسی ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف تخصصی و با همت و تلاش مضاعف مشکلات و کمبود‌های ذکر شده توسط همکاران را حل کنیم.

وی عنوان کرد: باید با کاهش وارده، همکاران قضایی را کمک کنیم تا احکام متقن و مستدل در موقعیت‌های مختلف قضایی صادر کنند و در این راستا شورای حل اختلاف در گسترش حوزه‌های شورایی در استان تهران تلاش می‌کند و با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه، صلح و سازش و اصلاح ذات البین باید در اولویت باشد.

حشمتی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مختلف مردمی و امکانات موجود در شورا‌های حل اختلاف به درستی استفاده کنیم تا همکاران درگیر کثرت پرونده و صدور احکام نامناسب نشوند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه با موثر قلمداد کردن پیشگیری از وقوع جرم در کاهش ورودی اظهار داشت: در سال جدید از ظرفیت‌ها و منابع موجود استفاده کرده و پیشگیری از وقوع جرم را در سرلوحه کار خود قرار دهید.

وی با اشاره به آمار بالای جمعیت کیفری زندان‌ها مخصوصا در شهرستان‌های غرب استان تهران عنوان کرد: دادستان‌ها باید تمهیدات ویژه‌ای برای زندانی‌ها داشته باشند؛ همچنین با صدور قرار‌های مناسب و پذیرش کفالت و وثیقه به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها کمک کنند.

حشمتی در پایان سخنان خود بر لزوم حفظ کرامت مراجعان تاکید کرد.

حسن بابایی، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران نیز در این نشست گفت: کاهش پرونده‌های موجود و رسیدن به مانده ۵۳۹ هزار فقره پرونده که معادل موجودی سال ۹۴ بوده، کاهش پرونده‌های مسن و معوق، اهتمام در کاهش جمعیت کیفری، حضور مستمر در زندان‌های استان تهران، افزایش در جلب رضایت در محکومان قصاص بیش از ۳ برابر سال گذشته، حاکی از شروع تحولی نو و نهادینه کردن سیاست ها، اهداف، برنامه‌ها وسندتحول قوه قضاییه در استان تهران است.

در این نشست روسا و برخی قضات واحد‌های قضایی به بیان گزارش عملکرد خود در سال گذشته پرداختند و مسائل و مشکلات موجود را مطرح کردند.

انتهای پیام/